S5001362 (2)

S5001362 (2)



dnco me w\ianije Mintcrcsowania rozwijaniem świadomości własnego ciała a nawiązanie kontaktu ; drugą osobą przychodzi wielu z nich z największym trudem.

Dnco te reagują na nauczanie mchu. jeżeli mają dobry kontakt z. którąś z osób prowadzących. albo gd> znajdą się w sytuacji sam na sam z. troskliwym dorosłym łab nawet ze starszym dzieckiem. Nierzadko dzieci zaburzone emocjonalnie to dMO inteligentne ale nieufne wobec otaczającego świata. Jeżeli jednak uda się takiemu dziecku przełamać blokadę emocjonalną i zaufać drugiej osobie, będzie Mb szansę na rozwój. W rezultacie doświadczeń ruchowych w zabawie relacyjnej ągiesywTC dziecko może odkryć swoją drogą wrażliwą i czułą stronę, a dziecko odrzucone może zacząć reagować na próby nawiązania kontaktu ze mvm\ innych osób. Podczas gdy rozwój u dzieci z poważnymi trudnościami w uczeniu się jest powolny, rozwój dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania może być gwałtowny i przynieść dużo satysfakcji.

kwestionariusz na stronach 80 i 81 został opracowany dla nauczycieli dzieci ? po u aznymi trudnościami w uczeniu się, ale może być zaadaptowany do potrzeb także i innych dzieci.

Kwestionariusz obserwacji. © 1990 Cambridge University Press

Imię i nazwisko dziecka......,...................................... Wiek.........

Przybliżony poziom rozwoju dziecka ..............................................................

Obserwacje kontaktów między dzieckiem i jego partnerem

I Czy dziecko pozwala partnerowi wziąć na siebie ciężar jego ciała?

Częściowo □ Całkowicie □ W których ćwiczeniach? ...........................................................................

2. Czy dziecko nawiązuje kontakt wzrokowy?

W jakich sytuacjach do niego dochodzi?.......

Tak □

NieD

3.    Czy dziecko lubi. gdy się je obejmuje?

4.    Czy dziecko opiekuje się partnerem?

W jaki sposób dziecko przejmuje inicjatywę?

W swobodnym ruchu □ W podtrzymywaniu □ Tak □ Nie □

5. Czy dziecko potrafi utrzymywać równowagę w

wspólnie z partnerem

(wzajemne zaufanie i podtrzymywanie)?

Tak □

Nie □

6. Czy dziecko rozumie, co mówi partner ?

Tak □

Nie □

Czy dziecko reaguje na dźwięk głosu?

Tak □

Nie □

7. Czy dziecko umie mówić?

Tak □

Nie □

Jakich słów używa?

Kwestionariusz obserwacji. © 1990 Cambridge Univensity Press Obserwacje świadomości samego siebie

8.    Czy dziecko czuje się bezpieczne na podłodze? Częściowo □ Całkowicie D

W jakich sytuacjach? ..............................................................................

9.    Czy dziecko lubi swobodny ruch?    Tak Q Nie O

W jakiej formie?...................................................................................

10.    Czy dziecko potrafi być stabilne i mocne?    Tak    □    Nie    □

W jaki sposób? ....................................................................................

11.    Czy dziecko umie ukierunkować i kontrolować    swoja siłę?    Tak    □    Nie    □

W których ćwiczeniach?...........................................................................

12.    Czy dziecko ma świadomość środka swojego ciała?    Tak    □    Nie    □

Czy potrafi zwinąć się w kłębek?    Tak    □    Nie    □

Części ciała

13.    Czy dziecko ma świadomość posiadania kolan?

W pozycji siedzącej (brak obciążenia) □ Na stojąco (utrzymywanie ciężaru ciała) □

14.    Czy dziecko ma świadomość posiadania innych części ciała?

Stopy    □    Biodra    □    Ręce    □    Łokcie □

Twarz    □    Plecy    □    Brzuch    □

Ogólne obserwacje

15. Czy dziecko potrafi nawiązać kontakt z drugim dzieckiem? Tak □    Nie □

Z dwojgiem lub więcej?    Tak □    Nie □

Jak? ...................................................................................................

Kiedy? ................................................................................................

16.    Kiedy dziecko i jego partner mieli najlepszy kontakt?.......................................

17. Kiedy dziecko było najbardziej zaangażowane?

Kiedy się najlepiej koncentrowało?

18. Jak rozwijało się zaufanie i pewność siebie?

Wydawca odstępuje od pobrania należnych mu prowizji za prawa autorskie na następujących zasadach: kopie zamieszczonego powyżej kwestionariusza do obserwacji mogą być zwolnione z opłaty i obowiązku uzyskania osobnego zezwolenia, jeżeli będą wykorzystane w celach edukacyjnych.

81


6 — Ruch rozwyąjący...


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
S5001362 (2) dnco me wianije Mintcrcsowania rozwijaniem świadomości własnego ciała a nawiązanie kont
Ćwiczenia rozwijające świadomość ciałaW tym rozdziale: o Kształtowaniu świadomości własnego ciała
skanuj0081 (44) ĆWICZENIE 1. Moje zalety i wadyCele: V    rozwijać świadomość własnyc
IMG27 VI SŁOWACKI I MISTYCYZM więzi z krajem. Świadomość własnej bezradności doprowadzała do rozpac
Nie mamy żadnych podstaw do odróżnienia jawy od snu - idee, które powstają np. dzięki świadomości wł
Zabawa badawcza, podobnie jak i inne rodzaje zabaw, jest sposobem rozwijania aktywności własnej dzie
rozwijaniu świadomości klasowej, hegemonii kulturalnej klasy, ogromną rolę odgrywają intelektualiści
60 (174) sienie, zdolność działania i podejmowania decyzji, autorefleksja i świadomość własnej warto
CCF20071020015 • bezdomność z wyboru - decyduje się człowiek świadomie i z własnego wyboru1. Jak ws
Metoda Knill?w MATERIAŁY DO ZAJĘĆ OTWARTYCH „ ROZWIJANIE ŚWIADOMOŚCI CIAŁA Z WYKORZYSTANIEM PROGRAM
22144 S5001385 (3) Ćwiczenie Nr strony Rozwój dziecka Świadomość bioder 10 Obroty w pozycji siedz
100c73 JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ LUB ETNICZNEJ Cele Ls z tnkenia-wymagania ogolne I Świadomość wła

więcej podobnych podstron