86134 SAM@05

86134 SAM@05



Media, nowe media. definicja medium ! J

niv*wi> w ixiń'sinin do mediów tradvcvmvch. uk i nenndt śfcnnkaaiuc ki ■( \va* jednak łatwe, bo bardzo silna jest wciąż tendencja dodosłownego inter-■Mnwwsiwa jncdmm* w xnsaM;\lir.:u apośrednkzającn akt knaanbma

: rr.tijc    macji między uczestnikami komun i kowania. Tymczasem trzeba

jpccecitiwrać sae na akcie komunikowania, a nie na środkach do tego służących. v s r.vęą dnsaai bvv bardzo raźne.

Wydana w 19Tb r. finilłiprifw wiatr o prasie zawiera hastc środki komn-wl&wama masowego (prasa. film. radio, telewizja. także książki, plakat i płvtvi Ods riównwcb cech charakterystycznyieh t> di środków komumkc»w.. - .. jest na msct;

yodb tofnetowaii masowe go umoikwn    mwwmnr w ionwioiMBe

żtlyiryh treso wroyakiwp fcczetonei zbiorowości Somuratałwanfem. gtawrw eO>Nke~jnkowe. ma zwykle nieosobfety charakter, a recepcja jest nątiptej czysta jadkwiduabta. Ze względu na zróżnicowanie pubfcznaści pod w zgtedsm i tatowym

i awsiaw r pnn---i ~nrŁ"T*rl---|—--—--~*r - także incty«iduałrręch

sapów ■ upodobań, treści przekazywane środkami matowymi cechują zazwyczaj HafcŁoiifan homogenizacja. Następstwa funkcjonowania środków tonunto»ana masowego określa sfe nieraz jako pewien szczególny typ kukur* tzm. fcurturę masową (_J •tadantOb 19J&233).

Akcent położono tu na przekazywanie i komunikowanie treści, a więc aspekt mterialnr. Nawiązano wprawdzie do wymiaru funkcjonalnego (środki masow et mormaci i propagandy) oraz organizacyjnego (instytucje oraz środki komunik, * wasi shizące przekazywaniu informacji), ale niewiele uwagi poświęcono procesowi nonenia zawartości.

Hasta: media i media masowe - pojawiają sie w Sicnmbi lermmo c- amUsj ftaiek.2006). Siedem znaczeń przypisanych pojęciu media odnosi sie do wymiaru Merulnego w ujęciu tradycyjnym, czyli do środków przenoszenia informacji (od śnią narodowego, poprzez materiał, na którym informacje są utrwalane, np. papier, w nośniki informacji, jak gazety, czasopisma, filmy, radio, sieci intormarwzne"). Zaaaenie ósme odnosi się do wymiaru organizacyjnego - .instytucji które oryi zszechnianie informacji’5, od agencji po telewizję. Z Ukimeiiiamłsy jrszełkie urządzenia, które w komunikowaniu masowym służą transmisji, * dyfuzji informacji (_) techniczna aparatura, za pomocą której wypowiedzi rozsiewane są pośrednio i w zasadzie jednokierunkowo ( (Pisarek, -11S . Nadal więc definicje kładą akcent na wymiar materialny t organ: (ł> natomiast nie wiadomo z nich, gdzie te treści powstają. Wyraźna jednak


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SAM@23 Media, nowe media, definicja medium W Google News nie ma redaktorów, którzy wybieraliby artyk
SAM@25 Media, nowe media, definicja medium I 77 Zapewne uważając, że to wszystko nie jest jeszcze do
SAM@29 Media, nowe media, definicja medium z elektronicznymi wersjami fińskich gazet i czasopism prz

więcej podobnych podstron