68847 Sam Naprawiam Renault Twingo  up by dunaj2

68847 Sam Naprawiam Renault Twingo  up by dunaj2




■    Sprawdzić, czy tuleje gumowe są wypośrodkowane w obejmach. Między tuleją a obejmą musi być zachowana odległość 26 ± 1 mm (rys. 2.11B). Jeżeli tak nie jest, poluzować śruby mocujące do podłużnie i wyrównać ustawienie obejm. Naciski wywierać w miejscach pokazanych strzałkami.

Uwaga! W modelu '96 (produkowanym od czerwca 1995 roku) wprowadzono zmianę ustawienia poduszek, pokazaną na rysunkach 2.11 C i 2.1 ID.

■    Ponownie dokręcić śruby, nie zmieniając przy tym ustawienia obejm.

■    Przykręcić zaciski hamulca. Gwint śrub powinno się smarować „Loctite Frenbioc". aby nie mogły się poluzować. Po zamontowaniu zacisków hamulca od razu wcisnąć kilkakrotnie pedał hamulca, aby dosunąć tłoczki do tarczy hamulcowej.

■    Podłączyć koniec drążka zmiany biegów i przykręcić nakrętkę.

■    Podłączyć rurę wydechową.

36


3 - śruba mocowania poduszki


■    Przywrócić wszystkie połączenia elektryczne między silnikiem a nadwoziem.


■    Obrócić prawą półoś, aż otwór pod kołek sprężysty znajdzie się w linii z otworem w kole koronowym mechanizmu różnicowego i wsunąć półoś. Zanim półoś będzie można wprowadzić trzeba docisnąć piastę do dołu. Otwory pod kołek posmarować środkiem uszczelniającym „CAF 4/60 THIXO". Wbić kołek odpowiednim trzpieniem, aby połączyć półoś z kołem koronowym.

1

2


■    Zamontować lewą półoś w sposób pokazany na rysunku 2.4.

■    Przywrócić wszystkie połączenia elektryczne do skrzyni biegów. Wsunąć linkę napędu prędkościomierza i zabezpieczyć zapinką, jak na rysunku 2.6.

■    Umocować amortyzatory do zwrotnic. Tak wbić śruby, aby ich łby znalazły się od tej samej strony, co przed wymontowaniem.

■    Z powrotem podłączyć końcówkę drążka kierowniczego i dokręcić nakrętkę końcówki.

■    Przykręcić koła. opuścić samochód na podłoże i dokręcić śruby kół momentem 90 N m.

■    Napełnić olejem silnik i skrzynię biegów. Pojemności zespołów podano w tablicy w rozdziale 1.1. .Dane techniczne".

■    Napełnić układ chłodzenia i odpowietrzyć.

■    Uruchomić silnik i sprawdzić zapłon oraz bieg jałowy, jak opisano w odpowiednim rozdziale.

Uwaga! Podczas podnoszenia i opuszczania silnika linę z odpowiednimi hakami zaczepić za ucha umieszczone na silniku.

).

Rozbiórka silnika

Przed przystąpieniem do rozbiórki silnika należy oczyścić go z zewnątrz, zakrywszy wszystkie otwory szmatkami.

Operacja rozbiórki całego silnika stanowi zestaw czynności demontażu poszczególnych zespołów i podzespołów, opisanych szczegółowo w odpowiednich rozdziałach. Taki układ książki pozwala uniknąć powtarzania opisów tych samych czynności. Jeżeli ma być wykonana pełna rozbiórka silnika, to należy zestawić poszczególne czynności.

Podczas wyjmowania ruchomych lub współpracujących części należy pamiętać o ich oznaczeniu, aby mogły być zamontowane w tym samym położeniu, jeżeli mają być ponownie użyte. Dotyczy to szczególnie tłoków, zaworów, pokryw łożysk i panewek. Części tak odkładać, aby wykluczyć możliwość ich zamiany. Nie wolno oznaczeń nanosić rysikiem lub punktakiem na powierzchnie uszczelniające i łożyskujące. Do oznaczania najlepiej nadaje się farba. Operację rozbierania silnika można sobie ułatwić mocując go do stojaka montażowego z obrotową główką. Jeżeli nie dysponuje się stojakiem, to silnik należy ustawić na stole warsztatowym i podeprzeć z boku. aby się nie przewrócił. Jeżeli silnik został wyjęty z samochodu razem ze skrzynią biegów, to należy ją teraz odłączyć. W tym celu odkręcić osłonę blaszaną koła zamachowego oraz rozrusznik. Po dokręceniu śrub łączących odsunąć skrzynię biegów od silnika w taki sposób, aby jej ciężar nie przeniósł się na wałek sprzęgłowy. Mogłoby to spowodować uszkodzenie tarczy sprzęgła lub wałka sprzęgłowego.

Silnik rozbiera się w podanej niżej kolejności, którą jednak można dowolnie zmieniać.

■    Spuścić olej z silnika, jeżeli tego wcześniej nie uczyniono. Silnik musi wtedy stać pionowo, aby zebrany na dnie miski olejowej szlam mógł łatwo spłynąć.

■    Wymontować alternator, rozdzielacz zapłonu, filtr oleju, czujnik ciśnienia oleju, kolektory wlotowy i wydechowy oraz inne elementy osprzętu.

i

37


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Sam Naprawiam Renault Twingo C up by dunaj2 3. SILNIK 1149 cm3 Cylindry są wytoczone bezpośrednio

więcej podobnych podstron