57138 SAVE1207

57138 SAVE1207



Wykonywanie skrętów ciągnikiem z zablokowanym mechanizmem różnicowym grozi nieszczęśliwym wypadkiem i zniszczeniem ciągnika.

24.    Podczas orki i innych ciężkich prac polowych nie dopuszczać do ślizgania się kół, ponieważ wtedy następuje większe zużycie paliwa oraz opon. Jeżeli obciążniki kół nie zapobiegają miejscowym poślizgom (na krótkich odcinkach), należy przesunąć dźwignię rozdzielacza podnośnika hydraulicznego w położenie „Dociążanie”.

Uwaga. W celu chwilowego dociążenia ciągnika zawieszonym narzędziem należy uprzednio wyregulować zawór rozdzielacza pokrętłem. Po przebyciu odcinka powodującego poślizg należy bezwarunkowo puścić dźwignię rozdzielacza podnośnika hydraulicznego, aby wróciła samoczynnie w położenie „Opuszczanie”. Nie wolno używać podnośnika hydraulicznego do dociążania tylnej osi ciągnika narzędziami w ciągu dłuższego czasu, ponieważ długotrwałe dociążanie powoduje rozgrzewanie się oleju i pogorszenie pracy podnośnika, silnik zaś zużywa w tym wypadku więcej paliwa.

25.    Jeżeli ciągnik pracuje w ciężkich warunkach, wymagających stałego dociążenia tylnej osi, dętki tylnych kół należy napełnić wodą.

26.    W czasie pracy w polu, np. podczas orki, narzędzie należy wyciągać z ziemi i wprowadzać w nią podnośnikiem hydraulicznym podczas ruchu ciągnika. W tym celu należy ustawić dźwignię rozdzielacza podnośnika w odpowiednie położenie („Podnoszenie”, „Stop” lub „Opuszczanie”).

27.    Podczas pracy, gdy narzędzie jest zagłębione w glebie, dźwignia rozdzielacza powinna być ustawiona w położeniu „Opuszczanie” (pompa pracuje wtedy jałowo).

28.    W przypadku posługiwania się rozdzielaczem cylindrów hydraulicznych, zewnętrznych, należy ustawić dźwignię rozdzielacza podnośnika w położeniu „Stop” lub „Opuszczanie” i sprawdzić, czy nie występują przecieki na złączach przewodów hydraulicznych.

29.    Przestrzegać, aby ciągnik miał jednakowe rozstawienie kół przednich i tylnych; przy różnych rozstawieniach szybciej zużywa się ogumienie, a ciągnik zużywa więcej paliwa.

30.    Po dłuższej pracy silnika zapas paliwa w zbiorniku może się zmniejszyć tak, że silnik się zatrzyma; w takim wypadku dźwignię kurka paliwa należy przestawić w położenie R; zapas paliwa w zbiorniku wystarczy jeszcze na 15—20 minut pracy.

31.    W czasie manewrowania ciągnikiem w celu zaczepienia maszyny jednoosiowej należy uważać, aby nie uderzyć dyszlem zaczepu uniwersalnego o twardą przeszkodę wystającą z ziemi.

5.2. Zatrzymanie silnika i postój ciągnika

1.    Zwolnić stopniowo ruch ciągnika, zmniejszając podawanie paliwa.

2.    Wcisnąć hamulec.

3.    Wvłaczvć snrzeeło i unieruchomić ciaenik hamulcami.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SAVE0409 [] Włączanie prędkości szosowych i redukowanych (rys. 42/1). Pedał blokady mechanizmu różni
SAVE1356 Tablica 25 TYLNY MOST 0042/25-100/0 Mechanizm różnicowy Nr poz. Oznaczenie Nazwa podzespo
- w wypadku języków formalnych, na składni można wykonywać operacje mnogościowe, jak: suma, różnica,
Budowa przekładni głównej i mechanizmu różnicowego Przekładnia główna z mechanizmem różnicowym: 1 -
ital Eno Kompletny napęd (silnik, falownik, przekładnia, mechanizm różnicowy do Smarta Kompletny nap
DSC00039 (3) 118 118 V U Rys. 127. Mechanizm różnicowy zastosowany do wciągarki dźwignicoie; Rys. 12
• stan nasycenia powietrza w różnych warunkach, kondensacja pary wodnej - mechanizm (różnica prężnoś
star266157 Mosty napędowe 157 Mosty napędowe 157 Rys. 7-31. Ułożenie mechanizmu różnicowego w gniazd
46008 SAVE0409 [] Włączanie prędkości szosowych i redukowanych (rys. 42/1). Pedał blokady mechanizmu

więcej podobnych podstron