47382 SAVE1515 []

47382 SAVE1515 []



cymi położenie dźwigienek wyłączających napęd przekaźnika względem oprawy łożyska.

Obydwie regulacje przeprowadza się po zdjęciu pokrywy na obudowie skrzyni przekładniowej z lewej strony ciągnika (rys. 13).

Pedał sprzęgła powinien być stale pod działaniem sprężyny. Jałowy ruch pedału sprzęgła, mierzony na końcu pedału, powinien wynosić 15—25 mm.

1.2. Skrzynia przekładniowa, przekładnia główna i podnośnik hydrauliczny. Obsługa mechanizmów skrzyni biegów i przekładni głównej polega na sprawdzaniu poziomu i uzupełnianiu' oleju co 100 motogodzin. Poza tym co 800 motogodzin należy wymieniać zużyty olej.

Obudowa skrzyni przekładniowej i obudowa skrzyni przekładni głównej stanowią wspólny zbiornik oleju, który służy jednocześnie do napędu podnośnika hydraulicznego i nasilenia układu hydrauliki zewnętrz-

Wskaźnik oleju i wlew znajdują się obok dźwigni zmiany biegów (rys. 3). Jeden korek spustowy znajduje się u dołu skrzyni przekładniowej a drugi u dołu przekładni głównej.

Przy każdej wymianie oleju skrzynię przekładniową należy przepłukać olejem napędowym. Olej .należy spuszczać bezpośrednio po zatrzymaniu ciągnika, kiedy olej jest rzadki i dobrze ścieka, a zanieczyszczenia nie zdążyły jeszcze osiąść na dnie obudowy. Po spuszczeniu oleju należy napełnić skrzynię przekładniową olejem napędowym, po 10-mi-hutowej jeżdzie olej spuścić i napełnić właściwym olejem zgodnie z tabelą smarowania.

Do sprawdzenia poziomu oleju ciągnik należy ustawić na równej poziomej płaszczyźnie. Po wyjęciu wskaźnika oleju należy wytrzeć go czystą szmatą, po czym wprowadzić jak najgłębiej w skrzynię przekładniową i wyjąć z powrotem. Jeżeli poziom oleju nie sięga górnej rysy, należy niezwłocznie uzupełnić jego ilość.

1.3. Zwolnice. Olej w zwolnicach należy uzupełniać co 100 motogodzin. W tym celu należy wykręcić korek wlewu oleju (rys. 14) i dolać oleju do poziomu korka wlewu. Przed zakręceniem należy korek oczyścić.

Wymianę oleju w zwolnicach przeprowadza się co 800 motogodzin razem z wymianą oleju w skrzyni przekładniowej. Korek spustowy jest umieszczony w dolnej części korpusu zwolnicy. Po spuszczeniu zużytego oleju należy nalać do każdej zwolnicy po 1,5 1 czystego oleju napędowego, zakręcić korki wlewowe i przepłukać zwolnice jeżdżąc ciągnikiem w ciągu 2—3 minut. Bezpośrednio po zatrzymaniu ciągnika należy spuścić olej napędowy i napełnić zwolnice olejem zgodnie z tabelą smarowania.

47


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
P1000404 Dźwignia przepustnicy powietrzą Rys. 9. Położenie dźwigienki przepustnic powietrza jest zam
DSC08599 rotkowePrzenośnikinapędzane Transport lekkich ładunków o masie do 50 kg / m napęd przekazyw
i starowania Fot. 3. Prasa PMS100 - przyciski włączający i wyłączający napęd wówczas gdy maszyna jes
SAVE1267 chomić je w tym położeniu dźwigienką hamulca postojowego; ma to na celu wyrównanie ciśnieni
SAVE1540 [] B —• wysokość położenia środków reflektorów ciągnika w stosunku do podłoża. W wykonaniu
51730 P7092591 x :ZNE WYŁĄCZANIE SPRZĘGŁA PRZEKAŻNiKA MOCY — MECHANICZNE21 2    . 3 1
22 (193) aby przy normalnej pracy transporter znajdował się w położeniu roboczym. Wyłącznik transpor
P7092592 RęCZNE WYŁĄCZANIE SPRZĘGŁA PRZEKAŹNIKA MOCY - PNEUMATYCZNE    ! ^ 2 __
zależy tylko od natężenia prądu położenia wektora r poszczególnych odcinków przewodnika, względem

więcej podobnych podstron