75095 SCAN0465

75095 SCAN0465



Marek Szatkowski 2002-12-10 09:41


Koncepcja uprzywilejowania pojazdów o dużym napełnieniu (High Occupancy Yehicle) bazuje na dążeniu do usprawnienia ruchu osób a nie pojazdów.

Stosowane metody i środki uprzywilejowania:

o wydzielone drogi przeznaczone wyłącznie dla tego typu pojazdów

•    wyodrębnione fragmenty drogi ruchu szybkiego przeznaczone wyłącznie dla tego typu pojazdów przynajmniej w pewnych okresach doby

© wydzielony oznakowaniem pas (zazwyczaj wewnętrzny) o kierunku ruchu zgodnym z głównym potokiem

•    wydzielony oznakowaniem pas (zazwyczaj przyległy do osi drogi) o kierunku ruchu przeciwnym do głównego potoku, po którym tego typu pojazdy poruszają się w kierunku głównego potoku

© objazdy sterowanych ramp wjazdowych © ułatwienia przy parkowaniu (miejsca, opłaty)

Jako pojazdy o dużym napełnieniu przyjmuje się w USA 2+ lub 3 + podróżnych. Druga opcja redukuje liczbę pojazdów o 75% ^ 85%

Zajętość pojazdu

Zwrot opłaty za parkowanie

1 osoba

0%

2 osoby

50%

3 + osoby

100%

Mikrobus, Van

100%

Strona 11 z 1 4


Sterowanie na drogach ruchu szybkiego


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SCAN0464 Marek Szatkowski 2002-12-10 08:20 Sterowanie na drogach ruchu szybkiego Strona 11 z 1 3
SCAN0467 Marek Szatkowski 2002-12-10 08:20 --Algorytm strefowy —    ALINEA Sterownie
SCAN0466 Marek Szatkowski 2002-1 2-10 08:20 Strefowy: •    droga główna jest dzielona
SCAN0434 Marek Szatkowski 2003-01-27 14:48 W ramach 1ST wyodrębniono: o 19 podsystemów (białe prosto
slajd0081 Marek Szatkowski    2003-12-21 21:04 Regulacje prawne - „Prawo o ruchu drog
slajd0085 Marek Szatkowski 2004-01-05 09:09 s Kp.mipeisi®§,gj8 ikutków priorytetu. Propozycja klteyf
slajd0082 Marek Szatkowski 2003-12-21 21:04 • cofanie linii zatrzymania Przy sterowali! tyighem, na

więcej podobnych podstron