Scan140 (2)

Scan140 (2)



140 P. Jaśkowski i P. Rusiak

trudność obserwowana u osób z dysleksją związana jest z deficytami procesów, które zachodzą po obróceniu wzrokowej reprezentacji w umyśle, to nie powinno być żadnych różnic w przebiegu fal mózgowych pomiędzy słabo i dobrze czytającymi. Jeśli natomiast odpowiedni załamek pojawiłby się z opóźnieniem u osób z dysleksją, to możnaby przypuszczać, że przyczyna różnic wykonania rotacji mentalnej leży w procesach poprzedzających transformacje w umyśle.

BIBLIOGRAFIA

Ackeiman, P.L., Cianciolo, A.T. (2000). Cognitive, perceptual speed, and psychomotor determinants of individual differences during skill acąuisition. Journal ofExperimen-tal Psychology: Applied, 6, 259-290.

Alivisatos, B., Petrides, M. (1997). Functional activation of the human brain during men-tal rotation. Neuropsyehologia, 35, 111-118.

Andersen, R.A., Snyder, L.H., Bradley, D.C., Xing, J. (1997). Multimodal representation of space in the posterior parietal cortex and its use in planning movements. Annual Re-view ofNeurosćience, 20, 303-330.

Boder, E. (1971). Developmental dyslexia: Prevailing diagnostic concepts and a new di-agnostic approach. [W:] Progress in Leaming Disabilities. B. Myklebust (red.). New York: Grune and Stratton, pp. 293-321.

Brannan, J.R., Williams, M.C. (1988). Developmental versus sensory deficit effects on perceptual processing in the reading disabled. Perception and Psychophysics, 44, 437-444.

Brejnak, W., Zabłocki, K. J. (1999). Dysleksją w teorii i praktyce. OW PTD, Warszawa.

Brendler, K., Lachmann, T. (2001). Letter reversals in the context of the Functional Coor-dination Deficit Model of dyslexia. [W:] Proceedings of the International Society for Psychophysics. E. Sommerfeld, R. Kompass, T. Lachmann (red.). Berlin: Lengerich, pp. 308-313.

Caims, N.U., Steward, M.S. (1970). Young children’s orientation of letters as a ftmction of axis of symmetry and stimulus alignment. Child Development, 41,993-1002.

Cohen, M.S., Kosslyn, S.M., Breiter, H.C., DiGirolamo, G.J., Thompson, W.L., Anderson, A.K., Brookheimer, S.Y., Rosen, B.R., Belliveau, J.W. (1996). Changes in corti-cal activity during mental rotation. A mapping study using functional MRI. Brain. 119, 89-100.

Corballis, M.C. (1997). Mental rotation and the right hemisphere. Brain and Language. 57,100-121.

Corballis, M.C., Sergent, J. (1988). Imagery in a commissurotomized patient Neuropsyehologia, 26,13-26.

Corballis, M.C., Beale, I.L. (1993). Orton revisited: Dyslexia, laterality, and left-rigbi confusion. [W:] Visual Processes in Reading and Reading Disabilities. D. Willows. R.S. Kruk, E. Corcos, (red.). Hillsdale, NJ: Erłbaum.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Scan132 (2) 132 P. Jaśkowski i P. Rusiak stronną dysorientację u dzieci dyslektycznych (Miles, 1993;
Scan126 (2) 126 P. Jaśkowski i P. Rusiak podczas czytania wyrazów w zdaniu, pomijanie interpunkcji,
Scan126 (2) 126 P. Jaśkowski i P. Rusiak podczas czytania wyrazów w zdaniu, pomijanie interpunkcji,
35130 Scan126 (2) 126 P. Jaśkowski i P. Rusiak podczas czytania wyrazów w zdaniu, pomijanie interpun
Scan124 (2) 124 P. Jaśkowski i P. Rusiak czytaniu i pisaniu. Oznacza to, że odnosi się ona jedynie d
Scan128 (2) 128 P. Jaśkowski i P. Rusiak czytające wykonujązadania wymagające zaangażowaniapracymóżd
76701 Scan138 (2) 138 P. Jaśkowski i P. Rusiak wiedzi, aniżeli osoby z grupy kontrolnej. Istotne sta
Scan124 (2) 124 P. Jaśkowski i P. Rusiak czytaniu i pisaniu. Oznacza to, że odnosi się ona jedynie d
Scan128 (2) 128 P. Jaśkowski i P. Rusiak czytające wykonujązadania wymagające zaangażowaniapracymóżd
19437 Scan136 (2) 136 P. Jaśkowski i P. Rusiak opisane poniżej kolejne doświadczenia, które są obecn

więcej podobnych podstron