24752 skanuj0007

24752 skanuj0007



„Jedzie pociąg” II

Nauczycielka lub dziecko wymyśla jakąś głoską. Zadaniem dzieci jest skończenie zdania „Jedzie pociąg załadowany... (dodają nazwę przedmiotów, jakimi jest załadowany pociąg, a które rozpoczynają się na wybraną głoskę).

„Zaproszenie”

Nauczycielka rozdaje dzieciom obrazki. Następnie mówi: „Zapraszam” obrazek, którego nazwa zaczyna się (lub kończy, lub ma w środku) głoską o. Dziecko posiadające taki obrazek wychodzi na środek, pokazuje wszystkim obrazek i wymawia głośno dane słowo.

„Kto powie ostatni”

Nauczycielka lub dziecko wybiera dowolną głoskę. Zadaniem dzieci siedzących w kręgu jest wyszukiwanie słów na daną głoskę, np. 1 (d, g, n, f). Wygrywa ten zabawę, kto powie ostatni wyraz (laska, lotnik, lotnisko, lustro, liczydło, lalka itp.).

„Kto więcej*”

Zabawa polega na tym, że kto narysuje najwięcej przedmiotów rozpoczynających się daną głoską, ten wygrywa.

„Spróbuj”

Nauczycielka rzuca do dziecka piłkę, wymieniając nazwę z grupy np. zwierząt lub przedmiotów. Zadaniem dziecka jest podać inną nazwę z tej samej grupy, zaczynającą się tą samą głoską, np. słowik- słoń, koń-kura, balon- bułka itp.

„Kto szybciej dojdzie”

Dzieci ustawiają się w szeregu. Każde wypowiada wyraz zaczynający się na głoskę np. „b” i idzie tyle kroków, ile głosek jest w tym wyrazie. Wygrywa to dziecko, które najszybciej dojdzie do wyznaczonego celu. Dziecko, które się pomyliło, wraca do punktu wyjścia.

„Łańcuszek wyrazów”

Nauczycielka podają pierwszy wyraz, dzieci podają następny wyraz, który rozpoczyna się na ostatnią głoskę z poprzedniego, np. autobus - sanki - igła - auto - obraz itp.

„Statki”

Przygotowujemy listę wyrazów, w których jest pełna zgodność literowo-głoskowa. Zabiegamy o to, by w wyrazach znajdowały się litery „wysokie”, takie jak: k 11 itp., a które stanowić będą kominy statków. Wykluczamy natomiast litery „opadające”, takie jak: g, j, p itp. Możemy zatem wybrać takie wyrazy, jak: las, mak, krem, cudak itp. Analizujemy z dziećmi poszczególne wyrazy, głoski, eksponujemy litery wysokie przeznaczone na kominy. Rysujemy statki, które są odpowiednikami podanych wyrazów.

Statki podzielone są na małe prostokąty w zależności od liczby liter.

Teraz podajemy nowe wyrazy i zadaniem dzieci jest narysować na papierze w kratkę dla każdego usłyszanego wyrazu odpowiedni statek, pamiętając o tym, że wysokie litery stanowią komin, a każda głoska to jedna litera.

17


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0007 „Jedzie pociąg” II Nauczycielka lub dziecko wymyśla jakąś głoską. Zadaniem dzieci jest sk
skanuj0006 (266) ROZDZIAŁ II ETYKA CHRZEŚCIJAŃSKA A WSPÓŁCZESNE KIERUNKI FILOZOFICZNO-ETYCZNE Zadani
62 JAN MUSZKOWSKI dla nauczycieli), lub Wydawnictwa Ludowe, gdzie pierwszy wyraz nie jest najbardzie
Nauczyciel podaje długie słowo np. „KONTROWERSJA”. Zadaniem grup jest wypisanie jak najwięcej słów,
wesołe i smutne miny? •    Nauczyciel czyta dzieciom zdania opisujące różne sytuacje.
skanuj0014 „Szukamy sylaby II” Rozkładamy sylaby na stoliku. Nauczycielka wymienia dowolną sylabę. K
skanuj0014 „Szukamy sylaby II” Rozkładamy sylaby na stoliku. Nauczycielka wymienia dowolną sylabę. K
skanuj0035 (114) 70 Metody nauczania i wychowania Powtarzając za R. Więckowskim — jeżeli nauczyciel
50479 skanuj0035 (114) 70 Metody nauczania i wychowania Powtarzając za R. Więckowskim — jeżeli naucz
img08601 sf-i. i i:r ił ■■ i i H uE ; ii 178 W podobny sposób wykaże nauczyciel naprzykład: Dziecko

więcej podobnych podstron