no = 480 [rad/s] (odczytane z wykresu)1
Minimalna liczba biegów: zmjn« 3,263793
Maksymalna jteba biegów: Zmax = 5,662659
Przyjęto: z = 5
q rzeczywiste: q#-.» 1,337481
Przełożenia biegów pośrednich:
i4 = i5*q„= 1,3374806
ii «f| * qK = 1,7888544
iŻ*§3*qIZ« 2,3925580
il <*j§ * q„ = 3,2000000
qi rzeczywiste: iww* 1,159307
Przełożenia biegów pośrednich po modyfikacji:
1,00
1,15930702
1,47839205
2,07383145
3,20000000
ifh=iz = i4 = i5*qllz = i3=i4*qllz*q2=» i2 =4i3 * qira * q21 = il stó*qllz*q23 =
8. Obliczenie przełożeń pośrednich:
a) przełożenia wg postępu geometrycznego (w pkt. 7),
b) przełożenia wg podwójnego postępu geometrycznego (w pkt. 7),
c) dyskusja i wstępny dobór przełożeń,
d) schemat skrzyni przekładniowej,
e) dobór ilości zębów kół i określenie przełożeń rzeczywistych.
Wybieram podwójny postęp geometryczny z uwagi na efektywniejsze wykorzystanie możliwości silnika. W przypadku tym, uzyskujemy dla każdego biegu mniejszy zakres mocy niewykorzystanej.
Schematy skrzyń biegów dla obliczonych danych zamieszczam na rysunkach 14 i 15.
rys. 11 13, s. 16,17