skanuj0014

skanuj0014



|jK«(OI = - -........... <P(£) = -arctg0,5tg2ir£.

y/l - 0,75 sin2 2ir£

Charakterystyki modułów transmitancji dla poszczególnych przypadków przedstawiono na rys. 14.16a, a na rys. 14.16b - charakterystyki argumentu transmitancji.

Rys. 14.16

Przykład 14.15

W obwodzie podanym na rys. 14.17 należy dobrać długość l2 linii bezstratnej zwartej, tak by prąd I2 na końcu linii bezstratnej o długości lx był równy zeru. Dla tak dobranej wartości l2 obliczyć prąd Ix i napięcie U* na początku linii lx. Obydwie linie są to linie napowietrzne. Dane: e(f) = lOOy^sinorf V, f- 100 kHz, Zx = (100 +j 128,7) L= 0,5 mH, /j = 5 km, L01 = 2-10'7 H/m, C01 = 4 pF/m, = 10'tO”7 H/m, = 5 pF/m.

Zi


Rozwiązanie

Prąd na końcu linii /t (XI2 ) jest równy zeru, jeżeli admitancja całkowita Y włączona na zaciski ab jest równa zeru. Ponieważ linia jest bezstratna, więc warunek ten sprowadza się do postaci

= o,

gdzie Z^jZc2tgfil2. 1 1


Stąd---

<oL Zc2tgpi2

Ostatecznie


, czyli tg/SZj =    więc    = -arctg-^ + kir.


L = - Aarctg-^ +    » * = 0,1,2.....

2 2ir 6 Zc2 2

W rozważanym przykładzie

/, = -0,29 + — = 1^1 km dla k = 1.

2 * 2

Dla l2 = 1,21 km linia o długości lx jest nieobciążona, ponieważ zachodzi rezonans równoległy na końcu tej linii. Impedancja wejściowa z zacisków 11'

2-we H; * Z we 10 ~    ~ j,


Lm 2ir


ctgi^/j = -j 128,7 n.


Prąd i napięcie na początku linii o długości lx

= 1A, 1Ul=ZwtW-lIl = -jm,7V.


17

z„ +


At


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0020 A tih Lu£ a-hV17 ■ ~i 21TM.^irta fcnJcAOśi YlGCiSb&U YViAói/yi ćyuJb jedno - f
skanuj0001 (446) <4&LCJL* 1/ o s y. -f i — !—j- &Ąoc oi&<£>f_
skanuj0002 K. tti/lOi n oi t £_    f u fato dc^ e 2p<£& o col i/* ( Cf Ud tt
skanuj0048 2 f"1 O oi £. ( p GL. & 0U*O W 4 ,0 fc t p v"Ł £, v> c Cl «C a,- - Medei
82685 skanuj0068 (21) lłó£<AVie uM^CAAĄjg )k U yu X ~Jk, X “ A -
skanuj0009 (283) L*d j0O(^£/»-cJ*u
skanuj0010 i ZHlĄZkl H $rANt£ /V/}P£y>Z6r/V / OZżJ2f/?2CZ/V pZ-AsTfczuzĄ UmocZ&Me (v^sxzvodU
skanuj0010 (266) ^
skanuj0011 (49) 17 —L-RYS WIEDZY O TURYSTYCE kilka dni; ponadto zaliczamy tu właścicieli i pasażerów

więcej podobnych podstron