skanuj0014 (208)

skanuj0014 (208)



( wirr.fiilo I

Rys. 3.6. Frezy walcowe: a) prawozwojny, b) zespołowy, c) zespołowy ze wstawionymi ostrzami




Rys. 3.7. Frezy walcowo-czolowe: a) prawozwojny, b) ze wstawionymi ostrzami

Ostrza na powierzchni obwodowej freza są śrubowe i mają pochylenia X- 15°, 20 Itib 30°. Normalne frezy walcowo-czolowe wykonuje się o średnicach 40-125 mm, dlii gościach 32-56 mm i liczbie ostrzy 6-16.

I i czy tarczowe mają ostrza skrawające rozłożone zarówno na obwodzie, jak i na loiikiic.il bocznych. Jest wiele odmian frezów tarczowych, niektóre z nich przcdsla-luno przykładowo na rys. 3.8.

Nys. 3.8. Frezy tarczowe Irzystronne z ostrzami: a) prostymi, b) na przemian skośnymi

l iczy tarczowe trzystronne (rys. 3.8a) mają ostrza proste na powierzchni obwodu >m i oraz na obu powierzchniach czołowych. Szerokość freza jest dobierana uleźności od szerokości frezowanego rowka. Frezy te są wykonywane o średnicacli n I mm i szerokościach 4-28 mm. Są stosowane do frezowania stosunkowo płyt 11' li rowków z małymi posuwami na ostrze freza.

I re/.y tarczowe trzystronne na przemian skośne (rys. 3.8b) mają ostrza na obwo-ibh i obu powierzchniach czołowych. Frezy te są stosowane do frezowania głębokich i l.ów, z dużymi posuwami na ostrze.

Frezy trzpieniowe przedstawiono na rysunku 3.9. Frezy kątowe o małych średni-H li (16-40 mm) są stosowane do frezowania rowków trapezowych (rys. 3.9a, b). I o /inni trzpieniowymi można wykonywać również rowki teowe i rowki prostokątne

iiv’i ',‘>0,0).

Rys. 3.9. Frezy trzpieniowe: a), b) do rowków trapezowych, c) do rowków teowych, d) do rowków prostokątnych


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0147 (9) Ze względu na kształt dzieli się sprężyny na (rys. 7.1): śrubowe walcowe (a, b) lub s
39518 skanuj0147 (9) Ze względu na kształt dzieli się sprężyny na (rys. 7.1): śrubowe walcowe (a, b)
skanuj0011 (208) ofc .iim rta / QVA fAAćifr^cuH , ooj^n-e tOA ctiucj & gbdotu, lucte/tuxt óLit^O
skanuj0011 (49) 17 —L-RYS WIEDZY O TURYSTYCE kilka dni; ponadto zaliczamy tu właścicieli i pasażerów
skanuj0015 // ~77 1,91 1,<P6 Rys. 8.15. Wykres strukturalny skrzynki z

więcej podobnych podstron