a) 6
m
???188. Max zdolność przewozową linii autobusowej( w 1 kierunku ) można szacować jako rzędu:
a) 100 pas/h
b) 3000 pas/h
c) 10000 pas/h
d) 20000 pas/h
e) 40000 pas/h
189. Który z wymienionych czynników ma wg wyników badań ankietowanych największe znaczenie przy wyborze środka transportu w aglomeracji miejskiej przez większość ludzi:
a) koszt
b) bezpieczeństwo techniczne
c) bezpieczeństwo osobiste
d) wygoda
e) czas
190. Jaki poziom hałasu (określony w decybelach) może być dopuszczony stale na krawędzi drogi transporto (drogi samochodowej, kolei, lotniska, itd.):
a) ok. 2 dB
b) ok. 25 dB
c) ok. 45 dB
d) ok. 65 dB
e) ok. 105 dB
191. Na jakie obciążenie liczona jest konstrukcja wiaduktu drogowego nad linią kolejową:
a) obciążenie pojazdami
b) kolejowymi
b) obciążenie pojazdami drogowymi i kolejowymi
c) obciążenie pojazdami drogowymi
d) obciążenie ciągłe wypadkowe
e) siłą skupioną w środku rozpiętości konstrukcji
192. Liczba klas technicznych dróg samochodowych wynosi:
a) 2
m
193. Jakie są sposoby zwiększenia przepustowości linii kolejowej:
a) zwiększenie liczby pociągów
b) wycofanie pewnej liczby personelu
d) likwidacja stacji
e) likwidacja skrzyżowań w jednym poziomie
c) zwiększenie liczby personelu
194. Ile rozróżniamy kategorii linii kolejowych:
a) 1
195. Kąt zwrotu trasy jest mierzony:
a) między załomami profilu
b) między prostymi w punktach zmiany kierunku jazdy
c) między trasą a kierunkiem północ - południe
d) między trasą a kierunkiem wschód - zachód
e) nie ma takiego kąta
196. Jakie czynniki wpływają, na większe dopuszczalne prędkości pociągów ze względu na parametry drogi kolejowej:
a) geometria toru
b) liczba torów
c) konstrukcja nawierzchni
d) skrajnia budowli
e) wysokość peronów
197. Pochylenie miarodajne to:
a) pochylenie szyn
b) pochylenie skarp nasypów
c) pochylenie skarp przekopów
d) pochylenie dna rowu
e) nie ma takiego pojęcia
198. Załomy profilu wymagają:
a) wyokrąglenia łukami pionowymi
b) stosowanie wstawek prostych
c) zlikwidowania
d) skrócenia
e) zmiany stycznych
199. Profil podłużny linii kolejowej to:
a) przekrój płaszczyzną prostopadła do linii
b) przekrój płaszczyzną pionową wzdłuż osi
c) widok linii z boku
d) rzut poziomy linii kolejowej
e) skrzyżowanie dwóch linii kolejowych
200. Pole naziemne ruchu lotniczego to:
a) pole wzlotów
b) pole manewrowe
c) zabudowa lotniska
d) przestrzeń powietrzna rejonu lotniska
e) droga lotnicza
201. Co decyduje o kierunku drogi startowej:
a) długość drogi
b) usytuowanie miasta
c) położenie sąsiedniego lotniska
d) dominujące kierunki wiatrów
e) strony świata
202. Co najlepiej charakteryzuje wielkość portu lotniczego:
a) szerokość pasów startowych
b) szerokość drogi startowej
c) liczba pasażerów / rok
d) odległość od miasta
e) sposób komunikacji z miastem
203. Głębokość zanurzenia statycznego statku określa się ze wzoru:
b) pierwiastek z N +5
c) 0,5*S
d) N*20
e) pierwiastek z ( L*2 ) _
204. Tor wodny, po którym poruszają się statki wyznaczają: lilii ^•/4-DNż C
a) kierunek fal
b) strony świata
c) linia brzegu
d) latarnie morskie
e) urządzenia portowe
205. Głębokość nawigacyjną na Wiśle można ocenić jako:
a) bardzo dużą
b) dość dużą.
c) średnią
d) niedużą
e) bardzo małą