skanuj0018 (25)

skanuj0018 (25)



—116


ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE

6) Znaczenie osoby, klienta, turysty jest punktem wyjścia dla strategii rozwoju produktu turystycznego. Pierwszoplanowa rola konsumenta nie jest jedynie marketingowym sloganem. Efektem przyjęcia tego założenia jest konieczność podejmowania kompleksowych badań rynkowych przed każdym aktem budowania strategii rozwoju produktu. Oznacza to stosunkowo niską przydatność (bardzo ogólną) danych o charakterze ogólnopolskim (wielkość i struktura ruchu, wysokość wydatków turystycznych, kraje pochodzenia turystów itp.), a niezbędność dokonywania badań dotyczących obszarów, dla których budowane są konkretne strategie (faktyczny i przewidywany popyt turystyczny).

Z przedstawionych rozważań wynika, że strategia rozwoju turystyki (produktu turystycznego) kształtować się będzie na szczeblu regionalnym. Tym niemniej absolutnie niezbędne jest jej uzupełnienie o zagadnienia, które mają charakter makroekonomiczny, ogólnokrajowy i podejmowane są na szczeblu centralnym (Gołembski, 2005).

Na szczeblu centralnym misją strategii jest wzrost rangi turystyki jako siły nośnej zrównoważonego rozwoju kraju i wyrównywania różnic w rozwoju regionów, poprawa konkurencyjności produktów turystycznych i ich jakości i oryginalności. Celem nadrzędnym jest zrównoważony rozwój turystyki w regionach, prowadzący do wzrostu ich atrakcyjności, przy wzrastającym udziale gospodarki turystycznej w PKB i zwiększającym się zatrudnieniu.

Wobec powyższego określono obszary strategiczne rozwoju polskiej turystyki jako:

1)    produkt,

2)    wsparcie marketingowe,

3)    zasoby ludzkie,

4)    infrastruktura,

5)    wsparcie instytucjonalne.

Przyjęto, że obszary te będą uszczegółowione, ale do tego stopnia, aby dotyczyły tylko szczebla makro, pozostawiając rozwiązania szczegółowe samorządom wojewódzkim (Gołembski, 2005).

8.11. MOCNE I SŁABE STRONY POLSKIEJ TURYSTYKI (ANALIZA SWOT) Mocne strony:

•    mocna pozycja w wymianie przygranicznej i przejazdach tranzytowych, licząca się pozycja w krótkich przyjazdach turystycznych,

•    liczna grupa cudzoziemców systematycznie odwiedzająca Polskę, w tym w interesach

•    znane w skali międzynarodowej miasta (Gdańsk, Kraków, Warszawa, Wrocław są stosunkowo dobrze znanymi miastami w skali europejskiej),

•    korzystne położenie Polski w środku Europy na skrzyżowaniu ważnych dróg europejskich,

•    znaczny potencjał kulturowy oraz bogate i stosunkowo dobrze zachowane środowisko naturalne. Polska posiada wiele obszarów z atrakcyjnym środowiskiem przyrodniczym, a niektóre z nich mają wyjątkowe walory, niespotykane w krajach europejskich np. Mazury,

•    dobra sieć połączeń lotniczych i kolejowych z Europą i światem,

•    otwartość społeczeństwa polskiego na cudzoziemców, Polacy są narodem gościnnym i odnoszą się do cudzoziemców z otwartością i przyjaźnią.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0018 (25) —116 — ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE 6) Znaczenie osoby, klienta, turysty jest punk
skanuj0001 (496) CHRONOMETRAZ Obserwacja rzeczywistego przebiegu operacji i pomiar zużytego czasu je
skanuj0008 (483) —106 — ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE uczestniczenie w tworzeniu i realizacji proje
skanuj0010 (433) — 108—    ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE Aktualnie w Polskiej Izbie
skanuj0016 (31) — 114—    ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE8.10. STRATEGIA ROZWOJU POLSK
skanuj0004 (604) — 102 —    ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE •    ustala
skanuj0010 (433) — 108—    ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE Aktualnie w Polskiej Izbie
skanuj0016 (31) — 114—    ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE8.10. STRATEGIA ROZWOJU POLSK
skanuj0002 (646) — 100 — ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE hotelarstwa i od tego czasu całość spraw tur
skanuj0004 (604) — 102 —    ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE •    ustala
skanuj0002 (646) — 100 — ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE hotelarstwa i od tego czasu całość spraw tur
50909 skanuj0014 (33) 772 — ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE podstawowych i średnich. Z tą myślą w nie
68135 skanuj0008 (483) —106 — ORGANIZACJA TURYSTYKI W POLSCE uczestniczenie w tworzeniu i realizacji
57642 skanuj0007 (178) 116 6. Zagospodarowanie turystyczne hotel „Zu drei Mohren” w Augsburgu (obecn

więcej podobnych podstron