56398 skanuj0009 (311)

56398 skanuj0009 (311)



Temat


z kata Jog u Informatora 2005:


Podróżowanie i turystyka


Rozmowy sterowane: relacjonowanie



U


Krok po kroku


Relacjonowanie wydarzeń

1. Uzupełnij zdania wyrażeniami wybranymi z ramki: wszystkie są pomocne przy przedstawianiu wydarzeń w kolejności chronologicznej.

when then while before finally at the same time / in the meantime t in the end first


went to the


kiosk to get some newspapers.

_she got off the train, she madę surę shed taken

all her luggage.

Miranda was robbed_

mobile.

Lucy was busy looking for her purse to pay for the tickets

and_her son was busy taking all their luggage

out of the suitcase.

5.    I thought l'd faint_the announcer said that my

husband's piane had had an accident.

6.    I travelled for six days._I arrived in Cairo on

Tuesday, dead tired.

7.    There were some problems in the beginning, but _the guard let me go without paying the fine.

2. Z podanych słów ułóż opowiadanie, używając czasów przeszłych oraz wybranych wyrażeń z ćwiczenia 1.

Friday — buy a mobile phone — go shopping —

see many different phones — choose one —

shop assistant asks for ID — not have one —

leave it at home on desk — buy without ID? — refuse —

angry — go back home — ID not there — start panicking —

check all pockets carefully — ID in one of them all the time



Przeprowadzając drugą rozmowę sterowaną

(relacjonowanie):

•    upewnij się, że przekazałeś wszystkie wymagane informacje, stosując odpowiednie wyrażenia

•    staraj się używać czasów przeszłych oraz wyrażeń, które pozwolą Ci zachować logikę wypowiedzi

•    unikaj zbyt krótkich zdań

•    staraj się nadać wypowiedzi odpowiednie zabarwienie emocjonalne (zatroskanie, radość, smutek, etc.)

egzaminacyjne

Podróżujesz pociągiem po Irlandii. Na dworcu skradziono Ci torbę, w której był bilet, dokumenty oraz. pieniądze. Musisz dojechać do Dublina, ponieważ za kilka godzin odlatuje Twój samolot do Polski. W pociągu odnajdujesz konduktora.

Opowiedz, co się stało.

Opisz, jak wyglądała torba i co w niej było.

Wyjaśnij, dlaczego musisz dojechać do Dublina. (,rozmowę rozpoczyna zdający)

I bought the ticket and

she was talking on the

4.

Opisywanie przedmiotów

3. Dopasuj słowa z ramki do odpowiedniej kategorii.

#:■ rubber    crooked    big    stone    huge

egg-shaped long ticket-sized # smali rectangular v average oval spiral tree-shaped    straight    wood    narrow

paper # plastic    short    leather    silk

sąuare    concrete    soft    © iron    triangular

wool tiny    siłver    smooth    fur broad

hard striped    checked glass    plain

# gold #    spotted metal    round    rough

Rozmiar

Kształt

Materiały i tworzywa

p5T

Faktura

_

-—1

4. Dopasuj opisy (a-d) do zdjęć (1-3).

Jeden opis pozostanie niewykorzystany.

*

(a)    lt's a fluffy soft toy. It's madę of something that looks like fur. It's quite big and it's white and grey.

(b)    lt's a tree-shaped toy, madę of metal and colourful stone lt's not very big and it looks like something you give someone for good luck.

(ę) lt's a smali, funny-looking toy, madę of rubber, probably. It's smooth and it's green and white. It looks like a friendly dragon.

(d) The toy looks like a cartoon character. It's not very big, and it looks a bit crooked. It's madę of some kind of rough stone or plasticine. It's blue.

5.    Wyobraź sobie, że podróżując pociągiem po Wielkiej Brytanii, zgubiłeś następujące przedmioty.

Jak opisałbyś je w biurze rzeczy znalezionych?

© plecak

#s aparat fotograficzny # walizka © kurtka

© folder z notatkami

TERAZ TY!

6.    Przeczytaj ponownie zadanie egzaminacyjne 1. Poniżej podano kwestie, które wypowiada egzaminujący. Uzupełnij brakujące wypowiedzi tak, jakbyś brał udział w rozmowie na egzaminie.

ZDAJĄCY:_

egzaminujący: Good morning. It's me. How can I help you?

ZDAJĄCY: _

egzaminujący: Oh, dear. I'm sorry to hear that. Whatdidyour bag look like?

ZDAJĄCY:_


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0016 (206) Temat z katabgts Informatora 2005: Elementy wiedzy o krajach angloję
11897 skanuj0013 (237) Temat z katalogu informatora 2005: Sport Powtórz pytania pośre
14870 skanuj0012 (265) Temat z katalogu Informatora 2005: Państwo i społeczeństw
16744 skanuj0014 (221) I. Temat z katalogu informatora 2005: Nauka, technika Świat przyrod
73999 skanuj0011 (279) ■ Temat 2 katalogu informatora 2005: Człowiek Rozmowa na
85399 skanuj0004 (418) Temat z katalogu Informatora 2005: ŻywienieOkreślenie, czy inf
81210 skanuj0008 (339) Temat z katalogu informatora 2005: Zakupy i usługi Dobier

więcej podobnych podstron