skanuj0021 (240)

skanuj0021 (240)



■    reklama - bezosobowa, płatna, adresowana do masowego odbiorcy forma promocji;

■    sprzedaż osobista - prezentowanie oferty przedsiębiorstwa podczas bezpośrednich kontaktów przedstawiciela przedsiębiorstwa z potencjalnym nabywcą;

■    public relations - kontakty i stosunki przedsiębiorstwa z otoczeniem, służą wytworzeniu pozytywnych postaw wobec przedsiębiorstwa;

■    promocja dodatkowa - działania w stosunku do odbiorców zwiększające stopień atrakcyjności produktów.

14.4. Reklama w turystyce 14.4.1. Rodzaje reklamy

Jedną z najbardziej znanych definicji reklamy prezentuje Kotler (1999) i jest to każda płatna forma bezosobowego przedstawienia i popierania idei, dóbr i usług przez określonego nadawcę, przeważnie z wykorzystaniem środków masowego przekazu.

Reklama spełnia cztery funkcje (Panasiuk, 2005):

■    informuje klientów o zaletach i korzyściach danej oferty (funkcja informacyjna);

■    przekonuje turystów, że proponowana oferta jest na najwyższym poziomie, co gwarantuje spełnienie ich oczekiwań (funkcja perswazyjna);

■    utrwala w świadomości klientów nazwę, logo i markę przedsiębiorstwa turystycznego (funkcja przypominająca);

■    zwraca uwagę klienta na ofertę konkretnej firmy turystycznej (funkcja wyróżniająca).

W usługach turystycznych stosowana najczęściej reklama informacyjna obwieszcza pojawienie się nowych możliwości związanych z podróżą. Są to informacje dotyczące między innymi powstania obiektów hotelowych, biur podróży, tanich linii lotniczych oraz oferowanych przez firmy ciekawych usług, nowych połączeń, obniżek cenowych, nowych kanałów w dokonywaniu rezerwacji, płatności i wielu innych.

Reklama nakłaniająca jest tak skonstruowana, by zachęcić jak największą liczbę osób do skorzystania właśnie z tej jedynej w swoim rodzaju, niepowtarzalnej i wyjątkowej oferty. Wele argumentów przekonuje o zaletach reklamowanej usługi. Linie lotnicze zachęcają swoich potencjalnych pasażerów, mówiąc o bezpieczeństwie, najwyższej jakości świadczonych usług, niezawod-

196


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Reklama stanowi bezosobową, odpłatną i adresowaną do masowego odbiorcy formą przekazywania informacj
Instrumenty promocji •    Reklama - płatna, bezosobowa i adresowana do masowego odbio
-    brak kontroli nad ostateczna wersja informacji, która dotrze do masowego odbiorc
skierowanych do masowego odbiorcy w stronę sprofilowanego przekazu dla konkretnego użytkownika, widz
skanuj0013 (240) Gry psychologiczne stwarzają możliwość ćwiczenia nowych zachowań, są okazją do uzew
skanuj0037 240 Kłoczko I. praktycznie całkowitą eliminację szkodliwych cjrobnoustrojów, do drugiej m

więcej podobnych podstron