12565 skanuj0023 (217)

12565 skanuj0023 (217)



Tabela 14.3. Wybrane nośniki reklamy stosowane w turystyce

Nośnik

reklamy

Zalety

Wady

Znaczenie dla turystyki

Reklama

telewizyjna

■    możliwość dotarcia do licznej, docelowej grupy odbiorców (97% społeczeństwa ma odbiornik telewizyjny w domu, a średni czas oglądania TV wynosi

3 godziny);

■    atrakcyjna forma przekazu (połączenie dźwięku, obrazu, ruchu, działanie na różne zmysły jednocześnie);

■    możliwość stworzenia wyróżniającego i przyciągającego uwagę spotu reklamowego;

■    niski koszt dotarcia do jednego odbiorcy;

■    istotny wpływ na podejmowanie decyzji konsumentów;

■    budowanie wizerunku firmy o silnej pozycji na rynku, utrwalanie marki i prestiżu firmy

■    wysokie koszty czasu antenowego oraz produkcji spotu reklamowego;

■    konieczność częstego powtarzania spotu reklamowego;

■    przesyt reklamą zmiana kanału przez odbiorców w czasie bloku reklamowego;

■    brak możliwości dotarcia do konkretnego segmentu odbiorców;

■    krótki czas przekazu (15 + 30 sekund);

■    krótkie życie szybko zapominane;

■    niemożność wprowadzenia zmian w trakcie kampanii

małe;

stosują tylko

najwięksi

touroperatorzy

lub organizacje

turystyczne

promujące

państwa

(Chorwacją

Grecja)

lub miasta

(Kraków,

Poznań)

Reklama

radiowa

■    szeroki zasięg;

■    możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców przez wybór odpowiedniej stacji radiowej;

■    niewysokie koszty produkcji spotów reklamowych;

■    budowanie wizerunku firmy o silnej pozycji;

■    działanie na zmysł słuchu, możliwość wykorzystania muzyki;

■    łatwość oraz szybkość przygotowania przekazu oraz dokonania w nim zmian;

■    wysoka akceptacja społeczna

■    konieczność częstego powtarzania spotu reklamowego;

■    ulotność przekazu;

■    niskie skupienie uwagi;

■    powierzchowność odbioru ograniczająca przyswajanie i zapamiętywanie reklam;

■    wysokie koszty emisji -reklamy w czasie największej słuchalności;

■    czas trwania spotu reklamowego ograniczony do 30 sekund;

■    słaba mierzalność efektu

średnie; dostępna dla małych, lokalnych firm z ograniczonym budżetem

198


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
74593 skanuj0025 (200) Tabela 14.3, cd. Nośnik reklamy Zalety Wady Znaczenie dla turystyki Reklam
66118 skanuj0024 (206) Tabela 14.3, cd. Nośnik reklamy Zalety Wady Znaczenie dla turystyki Reklam
89058 skanuj0020 (256) Tabela 14.1. Instrumenty i środki promocji Grupa Środki Charakterystyka Re
skanuj0031 (57) hiał 14. Wybrane zaburzenia endokrynologiczne 355 Poza okresem życia płodowego trijo

więcej podobnych podstron