52953 skanuj0023 (56)

52953 skanuj0023 (56)



Innym środkiem promocyjnym polegającym na manipulowaniu cenąjest również rozpowszechnienie kuponów uprawniających konsumenta do nabycia produktu po zniżonej cenie, przy czym wielkość tej obniżki powinna być podana na kuponie. Kupony upoważniające konsumenta do nabycia danego produktu mogą być przesyłane konsumentowi pocztą lub doręczone bezpośrednio, mogą być zamieszczone w prasie lub na opakowaniach innych produktów. Ten środek promocji prowadzi do pozyskania nowych konsumentów i utrwalaniu zaufania do konsumentów stałych.

Promocja związana z produktem. Druga grupa środków promocyjnych obejmuje działania związane z samym produktem. Do tej grupy należy zaliczyć przede wszystkim wysyłkę bezpłatnych próbek produktu, Celem wysyłki jest zapoznanie konsumentów z produktem, umożliwienie mu wypróbowania produktu, oceny jego walorów itp. Próbki mogą być wysłane pocztą lub dostarczane przez agentów. W przypadku produktów, które ze względu na ich cechy nie mogą być w postaci próbki dostarczone konsumentowi, zapoznanie go z produktem odbywa się podczas pokazów, wystaw, demonstracji, degustacji w sklepie i poza nim.

Ten środek promocyjny może być stosowany zarówno przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów, jak również w odprowadzeniu na rynek nowych produktów, jak również w odniesieniu do produktów już istniejących. W tym drugim przypadku zadaniem promocji sprzedaży jest pozyskanie nowych konsumentów i utrwalenie zaufania u konsumentów stałych.

Zwiększenie stopnia atrakcyjności produktu. Trzecią grupę środków promocyjnych tworzą te środki, które mają na celu zwiększenie stopnia atrakcyjności produktu przez stworzenie konsumentowi możliwości osiągnięcia określonej korzyści. Środki te polegają np. na organizowaniu konkursów lub loterii wśród konsumentów, a nagrodą w tych konkursach jest produkt promowany przez przedsiębiorstwo. Innym środkiem promocji jest premiowanie konsumentów. Premie mogą być przyznawane konsumentom w przypadku jednorazowego zakupu większej liczby jednostek produktu lub w przypadku zwrotu relatywnie dużej liczby kuponów. Premiami są zazwyczaj inne, nie promowane przez przedsiębiorstwo produkty.

Podobne środki promocyjne mogą być stosowane wobec odbiorców działających na szczeblu handlu. Środki promocyjne w tym przypadku „dodają” do produktu pewną dodatkową wartość, dzięki której przedsiębiorstwo handlowe osiąga określoną korzyść. Korzyść ta polega np. na:

•    Zwiększeniu marży dla handlu w wyniku okresowych obniżek cen sprzedaży produktów do handlu

•    Udziale przedsiębiorstwa produkcyjnego w kosztach szkolenia personelu sklepowego

•    Udzielaniu pomocy przez producenta przy ekspozycji towarów w sklepie

•    Organizowaniu wśród sprzedawców konkursów dotyczących sprzedaży produktów.

•    Premiowaniu sprzedawców

Środki promocyjne stosowane wobec odbiorców na szczeblu handlu powinny się więc przyczynić nie tylko do wzrostu stopnia ich skłonności do zakupu produktów,

19


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0023 (106) ODLEWANIE KOKILOWE (GRAWITACYJNE) Polega na wytwarzaniu odlewów w formach metalowyc
skanuj0225 (4) Obliczanie łożysk ślizgowych wzdłużnych polega na obliczeniu średnic czopa z warunku
skanuj0005 (255) Ironia tej sytuacji polega na tym, że obecna epidemia raka skóry została stwor
skanuj0007 (56) w jej pyszczku - ale wskazuje na nic więcej niż preferencję do uwolnienia się od sta
skanuj0003 Metody - 12 ©METODA BEHAWIORALNA •    Polega na ocenie danych faktów, stan
55562 skanuj0006 (170) iiNACIĄGNIĘCIE iJszkodzenie to polega na częściowym lu
16048 skanuj0027 (115) - 44 b.    I o j a i z « s 1 t w celach hodowlanych - pol
64210 skanuj0380 Obliczanie sprzęgieł kłowych i zębatych polega na obliczeniu wytrzymałości kłów (zę
65676 skanuj0054 (30) ■■Emulacja (regeneracja skóry) ifafaieg polega na stymulacji tkanek i komórek

więcej podobnych podstron