skanuj0024

skanuj0024



Analiza firmy D Sp. z o. o.

Wprowadzenie

Chciałbym pokrótce opisać jedną z nielicznych firm resellerskich w powiecie bydgoskim. Działającą od ponad 10 lat w branży komputerowej - firmę D. Marka ta głównie kojarzy się z jednym z <ukryte> sklepów komputerowych, ale tak naprawdę jest to silna, prężnie działająca firma będąca regionalny resellerem produktów oferowanych przez głównych dystrybutorów w Polsce.

Podstawowe informacje dotyczące firmy

Firma D powstała w 1994 roku w momencie dynamicznego wzrostu dostępności komputerów osobistych klasy PC, wykorzystując nadarzającą się koniunkturę. Początkowo był to sklep detaliczny mieszczący się przy ulicy <ukryte> w <ukryte>, lecz w krótkim czasie otworzono również hurtownię będącą resselerem głównych dystrybutorów w naszym kraju, która była unikatową jednostką organizacyjną w regionie, wraz z upływem czasu firma rozrastała się, wzrastało również zatrudnienie i możliwości. W 2000 roku rozpoczęto innowacyjną usługę w tego typu jednostkach polegającą na transporcie nieodpłatnym z firmy bezpośrednio do odbiorców hurtowych, dzięki własnemu transportowi który rozpoczął regularne kursy do głównych miast dawnego województwa takich jak <ukryte>, <ukryte>, <ukryte>. Dzięki wieloletniej dobrej współpracy z odbiorcami w 2004 roku pojawiła się idea stworzenia stowarzyszenia sklepów połączonych jedną marką - „<ukryte>”, będącą bezpośrednią odpowiedzią na sieci ogólnopolskie Komputronik, Sferis, Vobis. Sieć łączy ze sobą ponad 20 sklepów z regionu ale i z poza niego, współpracą handlową, logistyczną oraz serwisową.

Firma w chwili obecnej ma charakter spółki z ograniczoną odpowiedzialnością o kapitale zakładowym 150 tys. PLN.

Charakterystyka działalności przedsiębiorstwa

Firma D jest resselerem produktów oferowanych przez dystrybutorów zarówno dużych takich jak ACTION, AB, ABC Data, Tech Data (które znalazły się w pierwszej 150 ostatniego notowania rankingu firm tygodnika Polityka), ale i mniejszych: Incom, Multimedia Vision, Megabajt, Wilk Elektronie, oferujących często towary mniej dostępne na naszym rynku ale bardzo poszukiwane.

Produkty zakupione u dystrybutorów odsprzedawane są na bardzo preferencyjnych warunkach firmą z branży związanej z komputerami oraz sklepom komputerowym z preferencją na sklepy sieci <ukryte>. Dynamiczny rozwój firmy nastąpił w momencie uruchomienia sprzedaży również przez sklep internetowy, dzięki któremu firma rozpoczęła sprzedaż w kraju.

Wysoka jakość obsługi, fachowa wiedza oraz duża sprzedaż zapewniła certyfikaty jakości oraz autoryzacje największych firm tej branży takich jak Microsoft, Asus, Fujitsu- Siemens, LG, Samsung, Maxdata, HP, Kyocera, Cartałl i wielu innych.

Głównym konkurentem na lokalnym rynku jest firma Comp-Art która wraz z Dem dzieli pomiędzy siebie rynek. Comp-Art stara się pozyskać klientów niższymi cenami produktów lecz nie jest to wystarczający argument by przekonać wszystkich klientów.

System sprzedaży z którego korzysta firma jest typowy dla tego rodzaju działalności. Przedsiębiorstwo zamawia towary u dystrybutorów dzięki specjalnie przygotowanym systemom prowadzenia zamówień Online oraz telefonicznie z firmami które takov&go systemu nie posiadają. Towar następnego dnia po złożeniu zamówienia trafia do magazynu firmy skąd dystrybuowany jest na województwo. System zamówień umożliwia składanie zamówień w tradycyjny sposób tzn. poprzez osobistą wizytę w siedzibie firmy, telefonicznie poprzez połączenie z działem handlowym ale również Online.

Towar codziennie dwoma transportami rozwożony jest zgodnie ze stałym rozkładem na całe województwo, co ułatwia prowadzenie firmy, oszczędza czas i pieniądze klientów którym ten system bardzo opowiada. Klienci którym nie odpowiada, lub zmuszeni są na dostawę w innym terminie niż wyznaczony zapewniany jest transport firmą spedycyjną GLS. Dodatkowym udogodnieniem jest system kredytów kupieckich z którego mogą korzystać solidni klienci. Wysokość kredytu oraz termin jego przyznania obliczany jest indywidualnie na podstawie obrotów danego klienta.

Promocja

Dzięki swojej nieprzerwanej obecności na regionalnym rynku firma z czasem wyrobiła sobie markę, która dla klientów kojarzy się z solidnością i odpowiedzialnością. Firma pomimo nie najniższych cen w regionie przyciąga klientów swoją opinią i renomom. Klienci często wracają gdyż czują satysfakcję z dokonanych zakupów dzięki fachowej obsłudze oraz profesjonalnemu serwisowi.

w momencie powstania sieci <ukryte> rozpoczęto budowę i promowanie tej marki, która z czasem ma stać się równym konkurentem Komputronika, Vobisu i Sferisa. Marka ta, obecna jest w prasie regionalnej, na bilbordach oraz regionalnych stronach internetowych, również dzięki pomocy partnerów handlowych którzy wspierają budowanie marki i promują ją przy okazji promocji własnych produktów.

Firma bierze udział w wielu akcjach charytatywnych między innymi wspiera fundację <ukryte> poprzez fundowanie w pełni lub części sprzętu komputerowego za co odebrała wiele dyplomów i podziękowań.

Podsumowanie i wnioski

Firma D działa na rynku którego istnienie jest raczej pewne, tak samo jak jego rozwój zwłaszcza teraz w momencie wzmożonej informatyzacji kraju. Firma ta znalazła bardzo dobrą lukę pomiędzy dystrybutorami a odbiorcami pośrednimi, która zapewniła jej stały dochód oraz silną pozycję na lokalnym rynku. Dodatkowo podążanie z biegiem czasu, między innymi poprzez sprzedaż internetową ale i wprowadzanie innowacji takich jak własny transport oraz nowe technologie i rozwiązania sprawia że firma z miesiąca na miesiąc osiąga coraz lepsze wyniki. Sądząc po obecnej sytuacji w niedługiej przyszłości rozpoznawalność i cena marki <ukryte> wzrośnie i stanie się konkurencją i motorem napędowym lokalnego rynku.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0026 Analiza firmy E Sp. z o.o. 1.    Cel i zakres raportu: pozycja na rynku us
skanuj0005 Analiza ekonomiczna (Ćwiczenia 1 i 2) ABC Transport. Planowanie strategiczne (opracowanie
Szanowni Państwo! Chciałbym pokrótce zaprezentować Państwu dwa obszary działalności naszej firmy,
zmarginalizowanych przez nowożytność obszarach, które chciałbym tu pokrótce opisać, takich jak: języ
Wprowadzenie Chciałabym dokonać analizy finansowej przedsiębiorstwa XXX , która pozwoli mi na ocenę
skanuj0012 (405) Do socjologii wprowadził to pojęcie Milton M. Gordon i zdefiniował je następująco:

więcej podobnych podstron