50759 skanuj0026 (166)

50759 skanuj0026 (166)



Rozdział 1.5

— jednostki ładunkowe, czyli ładunki uformowane z pojedynczych produktów lub opakowań, odpowiednio zabezpieczonych przed rozformowaniem („rozsypaniem się") w taki sposób, aby były przystosowane do manipulacji (przemieszczania na niewielkie odległości) transportu, piętrzenia (układania jedne na drugich) oraz składowania jako zwarta całość. Dobra materialne dla celu przemieszczania w podsystemie dystrybucji łączone są w jednostki ładunkowe. Jednostki ładunkowe tworzone są często w oparciu o standardowe opakowania (kontenery).

Jak można wywnioskować z zamieszczonego powyżej opisu, działanie systemu makro-logistycznego związane jest zawsze z określonym obszarem. System makrologistyczny obsługuje przepływ dóbr na jego terenie. Wydzielenie krajowego systemu logistycznego związane jest zawsze ze wspominanym wcześniej problemem własności infrastruktury logistycznej. W chwili obecnej, kiedy obserwujemy tendencje do integracji na poziomie poszczególnych krajów i powstawanie ich związków (Unia Europejska, związek Meksyku, Kanady i Stanów Zjednoczonych w Ameryce Północnej, wiele innych związków krajów w innych regionach świata) łatwo się domyślić, że tendencje integracyjne dotyczą również systemów logistycznych. Krajowe systemy logistyczne łączą się w systemy regionalne (w Europie -Europejski System Logistyczny). Regionalny system makrologistyczny składa się z tych samych elementów i funkcjonuje tak samo jak krajowy system logistyczny. Istotna odmienność występuje jedynie na poziomie aktów prawnych regulujących jego działanie. Funkcjonowanie krajowego systemu logistycznego reguluje prawo obowiązujące w danym kraju. Akty prawne regulujące funkcjonowanie regionalnego (na przykład europejskiego) systemu logistycznego tworzone są na poziomie ponadkrajowym, w oparciu o umowy i ustalenia podejmowane przez kraje, których terytoria należą do danego regionalnego systemu makro-iogistycznego. Problematyka prawna jest bardzo istotna dla działania krajowego systemu logistycznego. Z uwagi na konieczność harmonizowania działania wielu odmiennych regulacji prawnych obowiązujących w poszczególnych krajach, problematyka prawna jest jeszcze istotniejsza dla działania regionalnych, ponadkrajowych systemów logistycznych.

Pytania kontrolne

1.    Z jakich elementów składa się krajowy system logistyczny?

2.    Jakie są zadania podsystemu dystrybucji w krajowym systemie logistycznym?

3.    Jakie są zadania podsystemu transportu w krajowym systemie logistycznym?

4.    Jakie są zadania podsystemu komunikacji w krajowym systemie logistycznym?

5.    Jakie zasoby występują w krajowym systemie logistycznym?

28


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
38034 skanuj0096 (30) Rozdział 4.44.4. Ładunki niebezpieczne, odpady przemysłowe oraz ładunki ponadn
skanuj0011 (290) 4.2.2.    Przewozy lądowo-promowe W przewozach lądowo-promowych jedn
skanuj0094 (30) Rozdział 4.3 Podatność przewozowa ekonomiczna - jest to odporność ładunku wynikająca
skanuj0123 (13) Rozdział 5.1 Rys. 5-1. Znaki dotyczące przemieszczania ładunków w opakowaniach trans
43631 skanuj0100 (24) Rozdział 4.4 Rys. 4-8. Przykład prawidłowo oznakowanej cysterny Kolejnym typem

więcej podobnych podstron