skanuj0010

skanuj0010



były zgłoszone wcześniej w licytacji. Aby tej zasady nie łamano, nauczycielka powinna mieć pomocnika, który zapisuj e zgłaszane nazwy. Po przeprowadzeniu licytacji owoców można rozpocząć licytacją grzybów, kwiatów, zbóż itp. Można również licytować nazwy geograficzne, np. miasta polskie: "Warszawa po raz pierwszy...".

„Trudny życiorys”

Każde dziecko wylosowujc sobie jedną literę, od której będą zaczynać się wszystkie dane jego życiorysu: imię i nazwisko, imię ojca, imię matki, miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, zawód, narodowość, np. Ewa Englert, ojciec - Edward, matka - Elżbieta, miejsce urodzenia - Elbląg, miejsce zamieszkania - Ełk , zawód-ekonomista, narodowość - Estonia.

„Żywa encyklopedia”

Nauczycielka wypisuje na małych karteczkach nazwy różnych przedmiotów, np. grzebień, komputer, płot itp. Wybrane dziecko losuje karteczkę i mówi dwa zdania o tym przedmiocie, nie używając jego nazwy, np. Przedmiot ten służy do czesania, przedmiot posiada zęby. Pozostałe dzieci powinny odgadnąć, o jaki przedmiot chodzi. Jeżeli odgadną źle, to znaczy, że określenie było niewystarczające lub źle sformułowane. "Encyklopedia" przegrywa lub daje fant. Do dalszej zabawy wybrane jest kolejne dziecko.

„Długie zdanie”

Nauczycielka wypowiada proste zdanie składające się z dwóch wyrazów, np. Małgosia czyta . Zadaniem dzieci jest sukcesywne tworzenie nowego zdania dłuższego od poprzedniego o jeden wyraz.

„Kot ministra jest. .

Nauczycielka mówi po cichu alfabet. Wybrane dziecko przerywa jej, mówiąc „stop”. Na wyznaczoną w ten sposób głoskę (np. „k”) dzieci muszą skończyć zdanie określając, jaki jest kot ministra. Pierwsze dziecko może np. powiedzieć: „Kot ministra jest. . . kudłaty”, inne „Kot ministra jest. . . krótki” itp. Które dziecko nie potrafi wymyślić określenia na podaną głoskę, odpada z zabawy.

„Poszedł Marek na jarmarek”

Dzieci siedzą w kręgu. Pierwsze dziecko mówi zdanie „Poszedł Marek na jarmarek, kupił sobie...” (kończy je wymyślając produkt, jaki mógł kupić Marek, np. masło).

Następne dziecko musi powtórzyć zdanie powiedziane wcześniej i dodać swój produkt: „Poszedł Marek na jarmarek, kupił sobie masło i kapustę.” Każde dziecko powtarza zdanie kolegów, dodając swoją końcówkę. Kto się pomyli, odpada z zabawy.

23


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zewnątrz. Praktykujemy także tę zasadę wobec prasy, radia, filmu itp. Prosimy o poszanowanie tej zas
51178 skanuj0439 kurencyjną w fazie wzrostu, stosunkowo niewielkie. W tej fazie nie są na ogół stoso
Auschwitz9pl F:.. :• TYLKO ABY TEJ NOCY NIE POZOSTAŁO NIC POZA POPICH Atol! 3c()itcU! ---
11 9. Układy konstrukcyjne9.1. Zasady ogólne Układy konstrukcyjne powinny mieć zapewnioną stateczno
A- oceniani powinni znać cele, zasady, kryteria i wyniki oceny, B-powinni mieć praw o przedstawienia
Prezentacja multimedialna Zasady tworzenia •    Każda plansza powinna mieć
abcd3 Zad. 26. Ile g 5% roztworu KOH należy dodać do 700 g 7% roztworu KOH aby przygotować roztwór
29725 skanuj0041 (70) 82 Zasady nauczam. Cz. Kupisiewicz uważa, że przy realizacji tej zasady korzy
abcd3 Zad. 26. Ile g 5% roztworu KOH należy dodać do 700 g 7% roztworu KOH aby przygotować roztwór

więcej podobnych podstron