skanuj0031 (111)

skanuj0031 (111)



ECDL Advanced - Przetwarzanie tekstu, poziom zaawansowany

2.3 Sekcje

2.3.1 Utworzenie sekcji w dokumencie

Sekcja to fragment dokumentu, w którym użytkownik może ustawić indywidualne opcje formatowania strony np. numerowanie wierszy, liczbę kolumn, marginesy lub nagłówki i stopki. Tworząc sekcje można różnicować układ dokumentu zarówno pomiędzy stronami lub w obrębie jednej strony.

Aby wstawić podział sekcji należy wybrać z menu opcję Wstaw/ Podział i wybrać typ podziału sekcji:

Należy pamiętać, że w utworzonej sekcji nagłówek i stopka są takie same, jak w sekcji poprzedniej. Wynika to z tego, że przy tworzeniu nowej sekcji program zakłada, że jej nagłówek będzie taki sam jak sekcji poprzedniej.

2.3.2 Usunięcie znaków początku/końca sekcji w dokumencie

Podczas usuwania znaków podziału sekcji należy pamiętać o tym, że w dokumencie usuwane są również ustawienia dla tekstu znajdującego się powyżej znaku podziału. Tekst przyjmuje wówczas format sekcji znajdującej się poniżej.

Aby usunąć znak podziału sekcji należy pokazać wszystkie znaki nie-drukowalne, czyli wybrać z paska narzędzi przycisk , zaznaczyć interesujący nas podział sekcji i nacisnąć Delete.

30


Wyszukiwarka