Wszyscy sprzedawcy muszą spełniać wszelkie | |||
Wady |
zadania związane z wielością asortymentu oraz zróżnicowaniem klientów, sprzedawca dokonuje samodzielnej selekcji oferowanych |
Wysoki koszt dotarcia do klienta |
Wysoki koszt dotarcia do klienta, konieczność występowania wystarczająco dużego segmentu rynku |
produktów oraz | |||
obsługiwanych klientów |
Uwarunkowani skuteczności sprzedaży osobistej
Skuteczność sprzedaży osobistej w systemie komunikowania sie przedsiębiorstwa z rynkiem i wspierania procesów sprzedaży zależy od wielu czynników a zwłaszcza od tego, w jakim stopniu agenci i sprzedawcy znają: krąg konsumentów, z którymi utrzymują kontakty, sposoby ich postępowania, przedsiębiorstwo i jego cele oraz od stopnia identyfikacji sprzedawców z tymi celami, od tego w jakim stopniu znają produkt, od ich zdolności do prezentowania produktu i przeprowadzenia skutecznej rozmowy sprzedażowej, umiejętności zorganizowania sobie pracy, poczucia odpowiedzialności.
Sprzedaż osobista a promocja i reklama
Sprzedaż osobista jako element strategii aktywizacji sprzedaży, musi być zintegrowany z innymi jej elementami, a zwłaszcza z promocja i reklama. Udziale
28