58910 skanuj0033 (48)

58910 skanuj0033 (48)



Tablica 4.38

Cyfry

Kod szesnastkowy

Kod ASCII

a a

a a

02

01

br

b 6

b 5

Łu

ba

b 2

bi

8

4

2

1

0

0

0

0

0

0

1

1

0

0

0

0

1

0

0

0

1

0

1

1

0

0

0

1

2

0

0

1

0

0

1

1

0

0

1

0

3

0

0

1

1

0

1

1

0

0

1

1

4

0

1

0

0

0

1

1

0

1

0

0

5

0

1

0

1

0

1

1

0

1

0

1

6

0

1

1

0

0

1

1

0

1

1

0

7

0

1

1

1

0

1

1

0

1

1

1

8

1

0

0

0

0

1

1

1

0

0

0

9

1

0

0

1

0

1

1

1

0

0

1

A

1

0

1

0

1

0

0

0

0

0

1

8

1

0

1

1

1

0

0

0

0

1

0

C

1

1

0

0

1

0

0

0

0

1

1

D

1

1

0

1

1

0

0

0

1

0

0

£

1

1

1

0

1

0

0

0

1

0

1

F

1

1

1

1

1

0

0

0

1

1

0

Kod szesnastkowy

a/>-

N -< >< 5

Konwerter kodu szesnastkowego na kod BCD

Od *»

—■ ł'- U) Kj

-►

w u2

°2>-

°3>-

[a4>-

w 3

_^ hi

i—65 N, i ^ br

u

-► b7

Rys. 4.406. Schemat logiczny transkodera kodu szesnastkowego na kod ASCII

Rozpatrywane kody są przedstawione w tablicy (rys. 4.407a). Do wyznaczenia funkcji logicznych realizowanych przez rozważany układ zostaną wykorzystane tablice Karnaugha (rys. 4.407b). Funkcje te mają postać:

Gq — Bq@Bi

Gx = B1B2+B1B2 = Bi@B2

G2 — J&2©2?3

G3 = B3 Ogólnie:

Gk = Bk@Bk+1

Schemat logiczny układu przetwarzającego ?i-bitowy naturalny kod dwójkowy na kod Graya przedstawiono na rys. 4.407c i d.

Przykład 4. Zaprojektować transkoder służący do przetwarzania 4-bi~ towego kodu Graya na naturalny kod dwójkowy.

386


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
082 83 Tablica 38 Kształ towniki □ □40 1=1)50 A = 7,02 cm2 4 = 14,24 cm2 h = 14,5
skanuj0038 (61) -spadowy 38-42 i 20-40 s G wysokość 1- 8-20 2-5 s Z 2 metrów -parowy 45-48 2-3
skanuj0009 (48) Z. Pyłdcutout atucs&ua dl&    ^ a) OtflU*? mnunona /z £<*&
skanuj0010 (223) Tablica 1.24 cd Wyróżnik oznaczenia L Wymiary Otwory Poke przekroju Masa Obwód na
skanuj0013 (48) i fid H R - VC - FC = OK [ U. 2? - (X dOO t . Q,o - 420 ■$ Q FC = OP O o C od % nł y

więcej podobnych podstron