skanuj0036 (111)

skanuj0036 (111)



cję imprezy, jakość i standard usług, zrealizowanie świadczeń zgodnie z umową zawartą z klientem. Agent jako pośrednik w sprzedaży odpowiada za należyte i zgodne z programem touroperatora sprzedanie imprezy. Taki podział uprawnień nakłada na agenta tylko i wyłącznie obowiązek rzetelnego zawarcia umowy z klientem. Kodeks cywilny określa to jako należytą staranność w pośredniczeniu. Odpowiedzialność agenta sprowadza się tylko do prawidłowego poinformowania klienta o wymogach związanych z wyjazdem.

Przedmiotem działalności biur podróży na rynku jest usługa pośrednictwa, która polega na: stworzeniu handlowego kontaktu między producentami usług turystycznych (przewoźnicy, jednostki noclegowe, gastronomiczne, instytucje kulturalne, rozrywkowe, organizatorzy kompleksowej obsługi turystycznej itp.) a nabywcami detalicznymi tych usług (Konieczna-Domańska, 1999).

Do najważniejszych usług, stanowiących przedmiot pośrednictwa turystycznego, należą:

■    sprzedaż biletów na różne środki transportu, rezerwacja miejsc w środkach transportu, pośrednictwo w wynajmie autokarów, samochodów osobowych, zamawianie pojazdów w celu realizacji tak zwanych transferów;

■    sprzedaż noclegów w obiektach różnego typu oraz ich rezerwacja;

■    sprzedaż usług żywieniowych;

■    sprzedaż usług instytucji kulturalnych, rozrywkowych, sportowych i innych;

■    sprzedaż usług towarzystw ubezpieczeniowych;

■    załatwianie w imieniu klienta formalności paszportowo-wizowych;

■    sprzedaż pakietów zorganizowanej obsługi wytwarzanych przez inne podmioty krajowe i zagraniczne;

■    skup i sprzedaż walut obcych oraz wystawianie i realizacja czeków podróżnych.

Funkcje podmiotów świadczących usługi pośrednictwa i organizacji w zaspokojeniu potrzeb turysty wynikają z wartości użytkowych tych usług. Dzięki działalności pośrednictwa i organizacji biura podróży turysta może kupić odległe w przestrzeni i czasie świadczenia - usługi cząstkowe bądź ich zestawy - odpowiednio wcześniej, w dogodnym dla siebie terminie, w miejscu swego zamieszkania lub jego pobliżu. Dzięki samym czynnościom organizatorskim turysta może kupić od razu odpowiedni pakiet usług, kompleksowo spełniający jego potrzeby związane z podróżą, choć poszczególne usługi cząstkowe świadczone są przez różne podmioty gospodarcze. Biuro podróży oferuje turyście zestawy usług, różnorodne co do elementów składowych, czasu trwania, standardu, ceny, świadczone w różnych porach roku, w różnych miejscach. Turysta zatem ma

101


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0003 (32) oraz coraz wyższe standardy usług turystycznych sprawiły, że Polska stanęła przed du
w opracowywaniu programów imprez o zróżnicowanych standardach usług (a zatem i cenach) i różnorodnyc
IMG37 (12) UDserwacja rzeczywistości ostatnich lat Odbiór i jakość robót i usług poniżej standardów
ET5 9.4. Postulaty jakościowe wybranych usług turystycznych 155 •    standard pomies

więcej podobnych podstron