skanuj003 (3)

skanuj003 (3)



Recenzent:

Prof. drhab. Józef Półturzycki

Autorzy:

Alina Matłakiewicz (rozdziały: I, VIII, IX, X i XI: 3)

Hanna Sólarczyk-Sżwec (rozdziały: II, III, IV, V, VI, VII i XI: 1,2,4,5)

Projekt okładki:

Anna Górna

Opracowanie techniczne:

Tomasz Lutkiewicz

Copyright © by Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu, Alina Matłakiewicz and Hanna Solarczyk-Szwec Toruń 2009

ISBN 978-83-890711-3-2

Wydawnictwo Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu Plac Św. Katarzyny 8,87-100 Toruń, tel./fax (0-56) 657 74 90,657 74 52 Wydanie II poprawione i rozszerzone, Toruń 2009

Druk: Drukarnia Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu

Spis treści

WPROWADZENIE....................................................................................7

L Z PROBLEMATYKI ROZWOJU I UCZENIA SIĘ OSÓB DOROSŁYCH...........................................................................................10

1.    Pojęcie i przedmiot rozwoju......................................................................10

2.    Modele zmiany rozwojowej: liniowy, stadialny i cykliczno-fazowy.........15

3. Zadania rozwojowe wczesnej, średniej i późnej dorosłości.......................17

4.    Napięcia i kryzysy wczesnej, średniej i późnej dorosłości.........................26

5. Współistnienie rozwoju i regresu w życiu człowieka dorosłego................29

5.1.    Zmiany fizyczne.....'isiU.................................................................... 30

5.2. Zmiany w sferze poznawczej....................................................% 31

5.3. Zmiany w sferze osobowości..........................................................................39

6.    Sugestie do nauczania i uczenia się dorosłych...........................................40

Problemy do dyskusji....................................................................................48

Literatura zalecana........................................................................................48

II.    OD ANDRAGOGA - AMATORA DO ANDRAGOGA -

PROFESJONALISTY................... 49

1.    Ewolucja pojęcia andragog........................................................................50

2.    Współczesne typologie pracowników edukacji dorosłych.........................52

3.    Zadania i funkcje andragogów..................................................................55

4.    Kompetencje andragogów................................................ 61

5.    Profesjonalny rozwój andragogów............................................... 65

6.    Badanie tożsamości andragogów............................. 68

Problemy do dyskusji.................................................................. 74

Literatura zalecana........................................................................................74

III.    KULTURY EDUKACJI DOROSŁYCH.........................................76

1.    Stara kultura edukacji dorosłych................... 77

2.    Quasi - nowa kultura edukacji dorosłych........................................-•• ••*•••• 78

3.    Nowoczesna kultura edukacji dorosłych....................................................86

Problemy do dyskusji.......................................... 89

Literatura zalecana........................................................................................89

3


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Recenzenci: Prof. Drhab. Inż. Józef Dańko Prof. Drhab. Inż. Michał Szweycer Redaktor techniczny: Dr
skanuj0002 Recenzenci prof. zw. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki prof. dr hab. Krzysztof Piątek R
IMG78 (8) Recenzenci prof.drhab. Maria Porębska dr Elżbieta Małkiewicz prof.drhab. Andrzej
skanuj0001 4 Recenzent: prof. dr hab. n. farm. Renata Jachowicz (Collegium Medicum UJ) ISBN: 83-8993
skanuj0002 4 Recenzenci: prof. dr hab. inż. Grzegorz Bąk prof dr hab. inż. Jacek KubissaRedakcja dr
skanuj0207 Recenzja: prof. dr inz. Michał Godlewski Redaktor techniczny: Dorota Majcher Projekt okła
Skanuj0002 Recenzenci prof dr ZOFIA KARCZEWSKA-MARKIEWICZ F    ROBERTO MANSBERGER KAZ
skanuj0000 (2) Recenzent: Prof. dr hab. WACŁAW KOŁODZIEJSKI Katedra i Zakład Chemii Nieorganicznej i
Stan prawny na 1 lipca 2014 r. Recenzent Prof. drhab. Artur Kuś, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana
Stan prawny na 1 czerwca 2012 r. Recenzent Prof. drhab. Zbigniew Góral Wydawca Izabella Małecka Reda
skanuj0008 Recenzenci: prof. dr hab. n. med. Zbigniew Śliwiński mgr Zygmunt Prochowic/ Akceptacja: Z

więcej podobnych podstron