Instrukcja obsługi lokomotywy elektrycznej typa 59 E |
DTR-59E-03//2006 | ||
Pojazd kolejowy |
Lokomotywa elektryczna |
Strona |
10 |
Oznaczenie fabryczne |
E669.2 | Oznaczenie użytkownika | 59E |
Część |
3 |
Użytkownik I |
CTL Logistics S. A. |
Załącznik | |
Opracowanie ! |
EC Enqineerinq |
g) dźwignia sprężarki ręcznej,
h) urządzenie SHP, CA, RS,
i) skrzynka z prądnicą tachometryczną,
j) kurki odcinające zaworów elektropneumatycznych SHP, CA, RS w
i
położeniu otwartym.
Całkowity stan lokomotywy przed uruchomieniem musi odpowiadać zasadom podanym w punkcie 3.1 i części 3.3.1 niniejszej instrukcji obsługi. Ponadto wymagane j^st, aby przeglądy kontrolne były wykonywane jak najdokładniej, ponieważ tylko w ten sposób możliwe jest osiągnięcie łatwego i szybkiego uruchomienia lokomotywy.
W czasie uruchamiania lokomotywy musi być obecna jeszcze druga osoba, zapewniająca bezpieczeństwo obsługującego, poza osobą wykonującą czynności w celu uruchomienia lokomotywy.
Lokomotywę można uruchomić do normalnej eksploatacji ze stanowiska I, gdzie są też umieszczone wszystkie niezbędne urządzenia służące do tego celu.
Wyjątkiem jest przełącznik silników wentylatorów - ozn. 242, którego używa się bardzo rzadko z punktu widzenia eksploatacji (zmiany pracy zimowa-letnia).
W tym przypadku wejście do maszynowni jest możliwe tylko w stanie bezpiecznym, kiedy maszynownia nie jest pod napięciem - lokomotywa w stanie "usżyniono" - odpowiada normalnemu stanowi, umożliwiającemu wejście do maszynowni bez specjalnych zabezpieczeń.
Instrukcja obsługi lokomotywy elektrycznej typu 59 E |
DTR-59E-03//2006 | ||
Pojazd kolejowy |
Lokomotywa elektryczna |
Strona |
51 |
Oznaczenie fabryczne |
E669.2 | Oznaczenie użytkownika | 59E |
Część |
3 |
Użytkownik |
CTL Logistics S. A. |
Załącznik | |
Opracowanie |
EC Engineering |
pneumatycznym.
Uwaga! Po zamknięciu podanych kurków hamuje tak zasadniczy jak i dodatkowy hamulec na jednym wózku,.
11.4.1. Przy jeździe ze składem towarowym:
1. Obrócić zapadkę zaworu głównego hamulca. Skoda N-0 do pozycji
N.
2. Ustawić rękojeść w obu zaworach rozrządczych DAKO-L w maszynowni do położenia "0”.
11.4.2. Przy jeździe ze składem osobowym:
1. Obrócić zapadkę zaworu głównego hamulca. Skoda N-0 do pozycji
2. Ustawić rękojeść w obu zaworach rozrządczych OAKO-L w maszynowni do położenia "0”
1. Piaskowanie jest zapewnione dla 1, 3 i 4 osi w kierunku jazdy. Koła mogą być piaskowane tytko z przedniego stanowiska w kierunku jazdy. Przy jeździe w tył nie jest możliwe piaskowanie z przedniego stanowiska.
2. Piaskowanie uruchamia się przyciskami, umieszczonymi na obu stanowiskach lokomotywy. Przyciski sterują zaworami elektromagnetycznymi, które wpuszczają powietrze do kolan piaskowych..
Uwagal Przy przewidywanym trudnym rozruchu na niektórych stacjach należy piaskować wcześniej przed zatrzymaniem pociągu, aby przygotować tor do trudnego rozruchu.