skanuj0265

skanuj0265



r7vmmn-

ograniczające osiągnięcie sukcesu przez organizację


rnsimmna inrormnela, 77ToT nnść poznawcza człowieka, kreatywność w analizowaniu i planowaniu. Błędna interpretacja zjawisk i informacji


7inonvr wienzn, umirięino

ści i zdolność do uczenia się


()i>t.niil/iu:jn di ipnsowiijć się do zewnętrznego otoczenia


RoziiTr np, luki na rynku, bariery uniemożliwiające zmianę (baniers to change)


llrak kreatywności I szyb kich działań dostosowawczych


1

2

3

4

5

6

Najważniejsze problemy organizacji wyróżniane przez szkołę

Ryzyko

Brak odpowiednich wewnętrznych zasobów w organizacji

Siły zewnętrzne (czynnik otoczenia), przetrwanie organizacji

Różne, np. uzyskanie udziału w zewnętrznych zasobach, aspekty polityki wewnętrznej

Nieprzewidywalne siły

Podstawowe cele realizowane przez strategię

Zmniejszenie ryzyka działania, maksymalizacja zysku, sprawność działania

Budowanie i tworzenie dla przyszłości

Różne

Różne, cele zmieniane przez różne czynniki, np. oferta konkurencji, bariery wewnętrzne uniemożliwiające zmianę

Stać się liderem lub nadążać za trendami i technologią

Zalety

Zakłada analizę poznawczą, proaktywne zarządzanie, możliwość wyboru sposobu działania przez firmy oraz odpowiedzialność przed intc-resari uszami

Zakłada, że zarządzanie i czynnik ludzki mają wpływ na zmianę adaptacyjną organizacji, jej wzrost i przetrwanie oraz uwzględnia znaczenie człowieka w dostarczaniu organizacji ważnych umiejętności i wiedzy

Pokazuje wpływ zmiany otoczenia organizacji na jej środowisko wewnętrzne

Uwypukla zagadnienia interakcji i nieuwzględniania (wykluczenia) w dynamicznym otoczeniu konkurencyjnym. Zaobserwowanie, że organizacja nie jest odizolowana od posunięć konkurencji, zachowania klientów oraz kontekstu społecznego. Uwzględnia zdolność otoczenia, prędkość reakcji na potrzeby klienta, posunięcia konkurentów

Koncentruje się na zagadnieniu nieprzewidywalno-ści zmian

Wady

Założenie, że istnieje doskonała racjonalność, a by loznanie było efektywne, wymagany jest pewien poziom stabilności zarówno wewnątrz organizacji, jak i w otoczeniu

Problem w zbilansowaniu potrzeby odkrywania nowej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby w ich wykorzystywaniu. Nie-bczpieczcństwo przeoczenia pojawiających się możliwości na rynku poprzez odczucie ciągłego niedosytu posiadanej wiedzy

Podważanie możliwości dokonywania efektywnych racjonalnych wyborów, uczenia i aktywnego rozwoju przez zarządzanie

Brak przeprowadzania analiz (zarzut racjonalistów), spojrzenia długoterminowego na rozwój (szkoła rozwo-u), małe prawdopodobieństwo w środowisku biznesowym zaistnienia równowagi w sensie ekologicznym szkoła chaosu)

Brak rozwiązań, które umożliwiłyby menedżerom •adzić sobie z chaosem

dstawowe koncepcje formułowania strategii przedsiębiorstwa

Źródło: Opracowanie na podstawie I.A. Combę, op. cit., s. 344-350, podaję za A. Lozano, op. cit., s. 90.


Ol

CD




Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0011 (52) i Rys. 42* Wytwarzanie kwasów organicznych przez grzyby
skanuj0011 (52) i Rys. 42* Wytwarzanie kwasów organicznych przez grzyby
skanuj0043 (42) § 6. 1. „Placówka wypoczynku może podjąć działalność po przedstawieniu przez organiz
skanuj0026 Boga może być jednak osiągnięta jedynie przez pogłębienie „Ehje” — owego wypowiedzianego
48473 skanuj0006 (339) 21.    Co decyduje o tym, że niektóre przeszczepy są akceptowa
FAMUR kwentnego procesu upraszczania struktury organizacyjnej i ograniczania kosztów ponoszonych prz
skanuj0011 Zadanie 43. Jak pH środowiska wpływa na wydalanie leków i metabolitów przez organizm drog
46057 skanuj0550 do odtworzenia pełnej struktury przez zastosowanie operacji symetrii grupy przestrz
Aby osiągnąć sukces należy: przewidywać, sprawnie omijać przeszkody, efektywnie organizować
skanuj0010 (215) o ograniczeniach ftasże j wieczne go. .Baśń ,,. jtzę- ją przyjemność i zgodne są z

więcej podobnych podstron