68683 skanuj0410009

68683 skanuj0410009







Kryteria różnicowania strategii przedsiębiorstw w sektorze




•    liczebności grup strategicznych i ich porównywalnych rozmiarów: im grupy są liczniejsze, a ich rozmiary podobne, tym walka konkurencyjna między nimi jest bardziej zażarta;

•    stopnia rynkowej współzależności grup: jeśli odpowiadają na ten sam popyt, konkurencja między nimi jest silniejsza niż wówczas, gdy mają specyficznych klientów;

•    mtędzygrupowych dystansów strategicznych: im są one mniejsze, tzn, im mniejsze są różnice między strategiami charakteryzującymi poszczególne grupy, tym walka konkurencji jest silniejsza.

•    wzmocnienie pozycji firmy w ramach danej grupy i wzmocnienie pozycji całej grupy,

» przejście do grupy, której pozycja jest korzystniej sza,

•    utworzenie nowej grupy strategicznej wchodzącej w różnię rynkową.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
21710 skanuj0616 Rozdział 8 Diagnoza strategiczna przedsiębiorstwa 215 •fccyjnym sektorze. Najczęści
skanuj0508 2. Proces zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie 71 2. Proces zarządzania strateg
skanuj0510 2. Proces zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie 73 2. Proces zarządzania strateg
skanuj0525 2. Proces zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie 87 Rysunek 4. Proces tworzenia s

więcej podobnych podstron