skan2

skan2



KRYTERIA

I. OBSŁUGIWANIE SIEBIE (Self-Hełp)

1) Jedzenie

1. Dobrze ssie pokarm,    a

Zadanie to można zaliczyć, jeśli dziecko sprawnie ssie pokarm, nie dopuszczając, by mleko wyciekało z kącików ust.

2. Wykazuje rozpoznanie pokarmu,    a

Zaliczamy, jeżeli dziecko sięgając po butelkę, w której rozpoznaje swój pokarm, wykazuje np. wzrastające podniecenie.

18.    Składa usta na przyjęcie pokarmu,    b

Dziecko wykonuje ruchy ust, gdy widzi pokarm. Zaliczamy tym bardziej u dziecka starszego, które może być karmione łyżeczką albo już je samo.

19.    Przyjmuje półstałe pokarmy z łyżki,    b

Zaliczamy, jeżeli dziecko przyjmuje pokarm przy pomocy łyżki, musi być zdolne do potknięcia go i nie dopuścić do wyciekania z ust. Powinno ponadto być zdolne spożyć pokarm (kompot) zawierający jakiś owoc.

37. Posługuje się palcami przy jedzeniu, ale nie żuje.    c

Dziecko posługuje się palcami, by pokarm donieść do ust, ale ssie go raczej, niż żuje. Zaliczamy tym bardziej, jeśli żuje.

3 8. Trze łyżką po talerzu i wkłada j ą do ust, by j ą oblizać,    c

Dziecko niekoniecznie musi wkładać do buzi pokarm. Wystarczy, że w tym celu podnosi rękę z łyżką do ust. Chodzi o to, czy dziecko wie, jak posługiwać się łyżką. Zaliczamy tym bardziej, jeśli dziecko jest w stanie podać sobie łyżką pokarm do ust.

56.    Żuje biszkopty, lekkie ciastka itp.    d

Zaliczamy, jeśli dziecko jest w stanie raczej żuć, niż ssać taki pokarm.

57.    Przygotowuje (obiera, rozwija) jakiś stały pokarm, gdy on tego wymaga,    d

Dziecko musi być w stanie rozwinąć cukierek, (obrać banan), nie próbując go jeść bez przygotowania. Na tym poziomie powinno rozróżniać pomiędzy tym, co jest do jedzenia, a co należy wyrzucić.

58.    Używa łyżki (choć może rozlać trochę pokarmu),    d

Zaliczamy, jeśli odpowiednio przygotowany pokarm dziecko je łyżką bez większej pomocy.

76.    Trzyma filiżankę i pije z niej samodzielnie, nie rozlewając,    c

Można tu dopuścić możliwość przypadkowego rozlania, ale dziecko na ogół powinno być w stanie podnieść filiżankę i pić z niej. Powinno umieć wziąć ją, gdy pragnie pić, bezpiecznie odstawić.

77.    Je bez pomocy,    e

Pokarm może być przygotowany i pokrajany tak, że można go jeść łyżką, lecz gdy talerzyk z pokarmem został podany, dziecko winno jeść bez pomocy. Można dopuścić, że zdarzy mu się coś zabrudzić.

106. Używa widelca bez trudności (pokarm powinien być pokrojony i przygotowany), f Zaliczamy także wtedy, gdy pokarm jest pokrojony, przygotowany, dziecko jednak musi posługiwać się widelcem . choćby przystosowanym dla niego).


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
filary UE skan I Filar II Filar III FSar Wspólnoty Europejskie Polistyka zagraniczna Sprawy wewnętr
image016 3 Skan Mojego Komputera anulowano Wyniki skanowaniaNie znaleziono wirusa!
image017 3 Skan rozpoczęty 17/06/04 19:57:50 Skan: Pop-up menu Skan zakończony 16/06/04 15:43:33 Sk
Skan1 I.X Metoda pracy Krupowej Metody pracy Krupowej w pracy socjalnej zostały powszecwl wprowadz
Skan1 (6)

więcej podobnych podstron