str06 (17)

str06 (17)




SAMOLOT B.534


że korkociąg na niewielkiej wysokości był przyczyną licznych wypadków samolotów pierwszej serii. Tak zginęli między innymi plutonowy Hruby na B.534.14, kapral Prochśzka, plutonowy Balata.

Następne serie samolotów nie miały błędów konstrukcyjnych i były bezpieczniejsze w eksploatacji. Wypadki zdarzały się raczej z winy pilotów.

2    SERIA

Samoloty drugiej serii o numeracji B.534.102 do B.534.147 budowane były w ramach tego samego zamówienia co seria pierwsza. Ponieważ samoloty tej serii różniły się od serii pierwszej jedynie umieszczeniem karabinów maszynowych na bokach kadłuba, po dwa na każdym, w oprofilowanych osłonach, i nieznacznie przedłużonym kadłubem, obie serie przez wielu historyków traktowane są jako jedna.

SAMOLOT B.534

3    SERIA

Trzecia krótka seria obejmowała samoloty oznaczone numerami B.534.148 do B.S34.173, budowane na podstawie zamówienia MN O z roku 1936 i dostarczone lotnictwu w drugiej połowie tego roku. Samoloty tej serii otrzymały wlot powietrza do chłodnicy oleju pod przednią częścią kadłuba i owiewki na koła. Zmiany te poprawiły nieco osiągi egzemplarzy tej serii.

SAMOLOT B.534 4 SERIA

Seria czwarta o numeracji B.534.174 do B.534.445 stanowiła modyfikację serii trzeciej z zakrytą kabiną i metalowym śmigłem Letov. Nową osłonę całkowicie zamkniętej kabiny wypróbowano w locie na egzemplarzu B.534.136 (kabina drugiego prototypu miała inną konstrukcję), śmigło metalowe przechodziło próby w locie na kilku samolotach pierwszej serii eksploatowanych w 1 pułku lotniczym.

Samolot B.SI4 trzeciej serii


Zmniejszenie oporów aerodynamicznych umożliwiło samolotom czwartej serii o-siągnięcie prędkości maksymalnej 406 km/h. Z seryjnych dwupłatów myśliwskich lepszym wynikiem legitymowały się jedynie: angielski GZoster Gladiator (410 km/h), radziecki 1-153 (430 km/h) i włoski FIAT CR. 42 (447 km/h). Pierwsze samoloty czwartej serii zaczęły napływać do jednostek na przełomie 1936 i 1937 roku, podczas gdy ■wyżej wymienione porównywane typy produkowano dopiero po roku 1938.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0007 (201) średniowiecza, ze względu na niewielką stosunkowo ilość źródeł pisanych zetknięcie
5. ANALIZA ILOŚCIOWA Ze względu na niewielkie objętości (pojedyncze mikrolitry) i co za tym idzie ba
strona (5) 17 +Gf. (3.1.3.3) Korzystam ze wzoru na maksymalną amplitudę wyjściową (3.1.3.4): U wvm
Liczba stopni. W jednym biegu nie powinno byc więcej niż 17 stopni, najczęściej ze względu na zmęcze
Komentarz Ze względu na niewielką grupę zdających egzamin maturalny z języka hiszpańskiego w
str 6 ■ 17.3. Pojęciowy model opieki> 17.3.1. Definicja opieki Ze względu na kluczowe znaczenie p
DSC00166 (17) Rodzaje okien ze względu na konstrukcjęskrzydeł i ościeżnic •    Okna k
DSC00220 (13) TRANZYSTOR UNIPOLARNY MOSFET sieoowy
Image0041 ...ze względu na niewielkie wysiłki w celu przeprowadzenia szczepień, dziki wirus pol
Logistyka - nauka Ze względu na niewielkie prędkości jazdy pojazdu pominięto opory aerodynamiczne.
ROZDZIAŁ 17 U Sieci komputerowe Ze względu na ilość jednocześnie przesyłanych promieni świetlnych
nieprzyjaciela od strony morza i zatoki. Ze względu na niewielki zapas amunicji (niecałe 200 pociskó
-    czas transakcji - lata 2010-2013 (ze względu na niewielką liczbę
amat urz kr137 mianą częstotliwości. Zastosowanie wzmacniacza selektywnego jest tu -wskazane ze wzgl
amat urz kr173 w nim wykorzystana dioda próżniowa lub — co lepsze prostownik półprzewodnikowy. Ze wz

więcej podobnych podstron