str11 (10)

str11 (10)



wania wykorzystywana jest jedynie niewielka ruchoma część usterzenia — ster wysokości. Przy dużych prędkościach lotu ster ten jest niewystarczający do wytworzenia niezbędnego momentu siły. Natomiast usterzenie płytowe rozwiązuje ten problem, mimo że w lotach z prędkościami poddźwiękowymi efektywność tego usterzenia jest zbyt • duża i dosyć trudno steruje się samolotem. Aby ułatwić sterowanie w samolocie Su-7B, za





stosowano zmienne przekazywanie wychylenia od drążka sterowego do usterzenia poziomego. Dzięki temu przy wychyleniu uste-rzeriia poziomego o 1° wychylenie drążka Sterowego z położenia neutralnego jest prawie cztery razy mniejsze niż przy przemieszczaniu drążka, gdy znajduje się on w skrajnych położeniach. Taka kinematyczna zależność zapewnia płynne pilotowanie, szczególnie na małych •wysokościach. Sterowanie sterem wysokości, kierunku i lotkami jest realizowane za pomocą nieobrotowego systemu wzmacniającego. Pilot przesuwając drążek nie odczuwa obciążenia, co pozba-wia go jednego z kanałów informacji o reakcji samolotu na jego działanie. W związku z tym dla stworzenia sztucznego wrażenia, zgodnego z przyzwyczajeniem, do systemu sterowania włączony jest specjalny mechanizm — automat regulowania obciążenia typu ARZ-1.

W zależności od prędkości i wysokości lotu

AMDLDTL

reguluje on odczuwane przez pilota obciążenie na drążku sterowym.

Dla samolotów o dużym kąc^e skosu skrzydeł charakterystyczna jest niestabilność. Powierzchnia usterzenia pionowego jest niewystarczająca do utrzymania samolotu w odpowiednim położeniu. Aby zniwelować wahania samolotu, do systemu sterowania sterem kierunku zbudowano tłumik wahań odchylający ster kierunku proporcjonalnie do prędkości kątowych wahań samolotu.

PODWOZIE trójkowe z kółkiem przednim jest wciągane i wypuszczane w locie za po-

SAMOLOT O ZMIENNEJ GEOMETRII SKRZYDEŁ W BARWACH POLSKIEGO LOTNICTWA WOJSKOWEGO (fot. WAE)

PRZEDNIA CZĘŚĆ KADŁUBA SAMOLOTU Su-7

WIDOK Z GÓRY NA SAMOLOT Su-7B W CHARAKTERZE POMOCY SZKOLENIOWEJ W SALI AKADEMII LOTNICZEJ IM. ŻUKOWSKIEGO W MOSKWIE

GOLEŃ GŁÓWNEGO PODWOZIA SAMOLOTU. OBOK Z LEWEJ STRONY WIDOCZNY ZASOBNIK Z NIEKIEROWANYMI POCISKAMI RAKIETOWYMI. A Z PRAWEJ STRONY DODATKOWY PODKADŁUBOWY ZBIORNIK PALIWA

ZASOBNIK Z NIEKIEROWANYMI POCISKAMI RAKIETO-WYMI PODWIESZONY POD KADŁUBEM SAMOLOTU Su-7 (fot. Awiocja i Kosmonawtika)


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
str11 (10) wania wykorzystywana jest jedynie niewielka ruchoma część usterzenia — ster wysokości. Pr
DSC02485 (2) I większości chorych z ch.7,7$. nic ma wysięku lub jest jedynie w niewielkiej
DSC02485 (2) I większości chorych z ch.7,7$. nic ma wysięku lub jest jedynie w niewielkiej
img173 (10) Analiza widma wykorzystywana jest w diagnostyce zwężenia naczyń, umożliwiając szacunkową
11/10. Posiedzenia 533 Jest to niezwykły ęrzypadeK odex%wania powierzchni główki k. udowej przez
Slajd36 (10) CAENORHABDITIS ELEGANS C. e/egans jako organizm modelowyC. e/egans wykorzystywany jest:
0000046 (10) operacji matematycznych, jest możliwe jedynie przy zastosowaniu elektronicznych maszyn
scan0175 288 czasu cyklu. Jedynie reaktor wykorzystany jest prawie w pełni. Analiza wykresu Gantta p
DSC10 (15) rzeczywistości jest wysoce niestabilny, dąjący się wyrazić jedynie poprzez mocno subiekt
str13 (10) dobnie jak i czołg PT-76, jest jednym z niewielu gąsienicowych wozów bojowych, w którym z
Rodzaje rysunków technicznych Rysunek techniczny wykorzystywany jest w wielu dziedzinach techniki, d

więcej podobnych podstron