Str129 (3)

Str129 (3)



129

12 2 1 12 2 1


Rys. 9.8.5. Regulacja luzów w łożyskach montowanych wg układu „O": a) nakrętką poz. 4; b) śrubą poz. 5

2. REGULACJA ZAZĘBIENIA

o bocznych pokrywach nakładanych


UKŁAD „ X "

W przypadku korzystania z pokryw nakładanych regulację zazębienia kół zębatych reduktora wykonuje się przeniesieniem podkładek odpowiedniej grubości z kompletu I lewego łożyska do kompletu II prawego łożyska (i przeciwnie) (rys. 9.8.6). Wtedy nie zmieniany wymiar L (nie zmienia się regulacja łożysk) przesuwa się na prawo (lewo) razem z wałem i z osadzonym kołem zębatym na wymiar równy grubości przeniesionych podkładek.

L—L wat +2T(B)+ A

© — zwiększanie grubości kompletu podkładek; © - zmniejszanie grubości kompletu podkładek;

Rys. 9.8.6. Regulacja zazębienia w reduktorach

W przypadku korzystania z pokryw wkładanych przy jednostronnie zmontowanej śrubie regulacyjnej (rys. 9.8.8) nie ma możliwości zewnętrznej regulacji zazębienia bez zdejmowania pokrywy reduktora dla wymiany podkładek (A) na inną grubość.

Rys. 9.8.8. Schemat łożyskowania wału reduktora o pokrywach wkładanych bez możliwości zewnętrznej regulacji zazębienia (oprócz wymiany podkładki A na inną grubość)

W przypadku korzystania z pokryw wkładanych zewnętrzna regulacja zazębienia jest możliwa przy wmontowaniu elementów regulacyjnych,, śruba-nakrętka" na dwóch podporach (rys. 9.8.9).

Kierunek wkręcania

© — zwiększanie grubości kompletu podkładek. 0 — zmniejszanie grubości kompletu podkładek.



Dla przypadku korzystania z pokryw nakładanych przy jednostronnie zmontowanej śrubie regulacyjnej (rys. 9.8.7) regulację zazębienia wykonuje sie poprzez zmniejszanie (zwiększanie) grubości kompletu podkładek I lewej podpory. Zmniejszanie grabości podkładek powoduje przesuwanie wału na prawo, zwiększanie - przesuwanie wału na lewo. Jednocześnie istnieje potrzeba wykorzystania śruby regulacyjnej do regulacji zazębienia i łożysk.

Rys. 9.8.7. Regulacja zazębienia w reduktorach o bocznych pokrywach nakładanych, z których jedna (prawa) jest wykonana ze śrubą regulacyjną

Rys. 9.8.9. Schemat łożyskowania wałka reduktora o pokrywach wkładanych z możliwością zewnętrznej regulacji zazębienia

Dla reduktorów walcowych wykonuje się tylko regulację łożysk. Regulacji zazębienia nie uwzględnia się (b j > >b2). Reduktor może być wykonany zarówno z pokrywami nakładanymi, jak z pokrywami wkładanymi.

Dla reduktorów stożkowych oraz ślimakowych musi być uwzględniona regulacja łożysk i zazębienia. Z tego powodu takiego rodzaju reduktory zwykle wykonywane są z pokrywami nakładanymi.

UKŁAD „O"

W reduktorach o układzie łożyskowania „ O " dla regulacji zazębienia są podkładki poz. 2 (rys. 9.8.5), których wymiana na inną grubość sprawia wielkie trudności i jest praktycznie niemożliwa.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Str129 (3) 129 12 2 1 12 2 1 Rys. 9.8.5. Regulacja luzów w łożyskach montowanych wg układu „O":
IMG00129 129 Rys. 9.8.5. Regulacja luzów w łożyskach montowanych wg układu „O": a) nakrętką poz
Str112 (4) 112 Ifcł sil    2. ŁOŻYSKOWANIE WG UKŁADU „O" (wał między łożyskami j
IMG00112 112 IŁ_Słl    2. ŁOŻYSKOWANIE WG UKŁADU „O" (wał między łożyskami jest
50 .1.L a) b) 3. ŁOŻYSKA WALCOWE f) Rys. 1.5.5.12 Rys. 1.5.5.13 Hit*#*
CCF20130426008 Praca zbiorowa pod red. J. Pancewicza Rys. 12.8. Automatyczny regulator sity hamowan
Obsługa i naprawa Audi (183) 2 2 8 10 11 12 Rys. 3.3. CZĘŚCI KADŁUBA SILNIKA 1.9 1    
str 103 Rys. 13.11. Schemat łożyska    Rys. 13.12. Konstrukcja łożyska wzdłużnego wg
CCF20130426008 I Praca zbiorowa pod red. J. Pancewicza Rys. 12.8. Automatyczny regulator sity hamow
skrypt009 12 Rys. 1.3. Lewostronny obszar krytyczny Q Wówczas hipoteza zerowa przyjmuje postać: H0:

więcej podobnych podstron