14.8 Tworzenie obiektów
Dalej: 14.9 Tablice obiektów
W górę: 14. Klasy (I)
Wstecz: 14.7 Destruktory
14.8 Tworzenie obiektów
Definiując zmienne obiektowe klasy należy określić, jaki konstruktor
ma być wywołany dla kreowanego obiektu. Robi się to
zwykle podając w nawiasach argumenty dla konstruktora. Jeśli ma to
być konstruktor domyślny, czyli bezargumentowy, to nawiasy czasem
można umieścić, czasem trzeba umieścić, a czasem nie wolno
umieszczać w definicji!
Rozpatrzmy na przykładzie sposoby tworzenia obiektów i kolejność
wywoływania konstruktorów i destruktorów.
W poniższym programie definiujemy klasę
Klasa.
Ma ona konstruktor z jednym parametrem całkowitym (linie 15-19).
W takim razie żaden konstruktor bezparametrowy (domyślny) nie jest
generowany automatycznie. Zatem, jeśli chcemy, żeby taki konstruktor
istniał, to musimy sami go zdefiniować (linie 9-13).
Wyszukiwarka
Podobne podstrony:
node96 TQUDD2GZT6WDCTF3UMJI2QNHDMKUTMJEK2WH4MInode96node96 E2YK4FLL34YDWNHSQ6YYPLOQADPAD2TEPJJ5O2Ynode96node96node96więcej podobnych podstron