70556 Untitled Scanned 10 (19)

70556 Untitled Scanned 10 (19)



Wskazówki dla nauczycieli

A 4

w. 8

Propozycja ćwiczenia: 1 kratka w lewo, 1 kratka w górę, 1 w lewo, 1 w górę, 1 w lewo, 1 w górę, 1 w lewo, 1 w górę, 1 w lewo, 1 w górę, 1 w lewo, 4 w górę, 3 w prawo, 2 w dół, 1 w prawo, 1 w dół, 1 w prawo, 1 w dół, 1 w prawo, 1 w górę, 1 w prawo, 1 w górę, 1 w prawo, 2 w górę, 3 w prawo, 4 w dół, 1 w lewo, 1 w dół, 1 w lewo, 1 w dół, 1 w lewo, 1 w dół, 1 w lewo, 1 w dół, 1 w lewo.

w. 9

Pytania należy tak zmodyfikować, aby odpowiadały realiom pomieszczenia.

w. 10

W tym ćwiczeniu można dodać polecenia utrwalające orientację w przestrzeni i na kartce papieru, np.:

—    zaznacz niebieską kredką trasę Oli do muzeum, opowiedz, jak szła dziewczynka,

—    zaznacz zieloną kredką trasę Oli do kina, opowiedz, jak teraz szła dziewczynka,

—    dokąd jeszcze mogła chodzić Ola?

w. 11

Nauczyciel zwraca uwagę dzieci na odwróconą numerację w tabelce.

W. 12

Wskazówki dla ucznia:

—    narysuj słonko nad domem z prawej strony,

—    narysuj 5 promyków słoneczka, /

—    narysuj komin z lewej strony dachu,

—    narysuj drzewo z lewej strony domu i chmurkę z lewej strony słonka.

w. 13

Nauczyciel inicjuje zabawę: dzieci po kolei proponują narysowanie w otoczeniu dziewczynki dowolnych elementów i wszystkie dzieci uzupełniają rysunki.

w. 14

Nauczyciel rozmawia z dziećmi o tym, co znajduje się na poszczególnych polach (współrzędnych). Po wyjaśnieniu uczniowie samodzielnie uzupełniają kartę pracy.

Kontynuacja ćwiczenia: dzieci projektują i rysują swój latawiec, i uzupełniają go literami

w. 16

Przed wykonaniem ćwiczenia z karty nauczyciel proponuje dzieciom zabawę: z przygotowanych przez nauczyciela 2 zestawów kartoników — samogłoski i spółgłoski (po minimum 5 każdej samogłoski i każdej spółgłoski) — dzieci losują po dwa kartoniki i odczytują powstałe sylaby. Na zakończenie ćwiczenia dzieci kolorują ilustrację.

s. 2


WP0907


Zbiór kart pracy. Klasy I-III


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Untitled Scanned 10 (19) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 8 Propozycja ćwiczenia: 1 kratka w lewo, 1
82724 Untitled Scanned 24 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 138 Pole, w których iloczyn równy jes
Untitled Scanned 24 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 138 Pole, w których iloczyn równy jest: — &
82724 Untitled Scanned 24 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 138 Pole, w których iloczyn równy jes
60625 Untitled Scanned 26 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 W. 158 Dzieci przed przystąpieniem do ro
23719 Untitled Scanned 11 (18) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 17 Dzieci wycinają zdania. Dobierają
Untitled Scanned 09 (21) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 1 Ćwiczenie to można rozbudować o wykorzyst
Untitled Scanned 11 (18) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 17 Dzieci wycinają zdania. Dobierają odpowi
Untitled Scanned 12 (17) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 27 Do krzyżówek wpisujemy sylaby (cyfry w o
Untitled Scanned 13 (16) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 37 Rozwiązaniem krzyżówki jest słowo „Porzą
Untitled Scanned 14 (14) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 44 Nauczyciel prezentuje uczniom charaktery
Untitled Scanned 15 (13) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 50 W tabeli umieszczono 14 sylab, z których
Untitled Scanned 16 (12) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w, 59 Wyrazy po wykreśleniu zbędnych liter: bl
Untitled Scanned 17 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 70 Wyrazy do odgadnięcia: chleb, charakter,
Untitled Scanned 18 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 81 W pierwszym zdaniu dziecko uzupełnia swo
Untitled Scanned 20 (11) Wskazówki dla nauczycieli A 4 w. 100 Z ułożonych sylab powstało hasło „Szan
Untitled Scanned 21 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 112 Tego dnia utrwalamy tylko liczebniki gł
Untitled Scanned 26 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 W. 158 Dzieci przed przystąpieniem do rozwiąza
23719 Untitled Scanned 11 (18) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 17 Dzieci wycinają zdania. Dobierają

więcej podobnych podstron