Untitled Scanned 31 (9)

Untitled Scanned 31 (9)



Wskazówki dla nauczycieli


A 4


w. 202

Przed przystąpieniem do rozwiązywania zadania należy uświadomić dzieciom, co to znaczy obwód. Można wykonać ćwiczenia praktyczne, np. przygotowujemy kartonowe kwadraty i sznureczek lub włóczkę. Dzieci sznureczkiem starają się sprawdzić, ile powinny go obciąć, aby „obszyć” kwadrat. Mierzą długość sznureczka, zapisują. Ustalamy, że musiały przyłożyć taką samą długość do każdego boku, są 4 boki, zatem musimy wziąć 4 długości

boków. Liczymy 4 • długość boku =_; Czy zmierzona długość sznureczka jest taka sama,

jak obliczyliśmy? Jeśli jest niewielka różnica, wyjaśniamy, że niedokładnie zmierzyliśmy. Po wykonaniu kilku tego typu ćwiczeń przystępujemy do analizy zadań tekstowych. Wypisujemy najważniejsze informacje, a pytanie otaczamy pętlą lub podkreślamy kolorem. Dzieci mogą też pokolorować „tasiemkę” lub trasę biegu na ilustracji, co pozwoli im lepiej wyobrazić sobie tę serwetę lub boisko.

w. 203

Należy przypomnieć, że w prawdzie kwadrat to też prostokąt, ale o bokach równej długości. Ma kąty proste i pary równoległych boków. Ale teraz szukamy prostokątów, które mają pary boków równoległych, ale różnej długości.

w. 204

Dzieci rysują prostokąt, wykorzystując kratki i potrzebne przybory: linijkę, ekierkę i ołówek.

WP0907


w. 205

Przed przystąpieniem do wykonania ćwiczenia nauczyciel zachęca dzieci do zmierzenia przedmiotów linijką.

w. 206

Nauczyciel z każdym dzieckiem dokonuje pomiarów ławki.

w. 207

Nauczyciel zwraca uwagę dzieciom, że pomiar krokami nie jest dokładny, ponieważ długość kroków ludzi jest różna.

w. 208

Dziecko koloruje:

—    klocek, którego długość wynosi 6 centymetrów — na niebiesko,

—    klocek, którego długość wynosi    5    centymetrów    — na zielono,

—    klocek, którego długość wynosi    4    centymetry    —    na pomarańczowo,

—    klocek, którego długość wynosi    3    centymetry    —    na żółto,

—    klocek, którego długość wynosi    2    centymetry    —    na czerwono.

w. 209

Nauczyciel zwraca uwagę dzieci, że Paulina i Maciek dokonali poprawnych pomiarów. Nauczyciel zachęca wszystkie dzieci do pomiarów swoich kroków miarą krawiecką.

Zbiór kart pracy. Klasy I-III s. 23


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Untitled Scanned 31 (9) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 202 Przed przystąpieniem do rozwiązywania za
60625 Untitled Scanned 26 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 W. 158 Dzieci przed przystąpieniem do ro
Untitled Scanned 26 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 W. 158 Dzieci przed przystąpieniem do rozwiąza
Untitled Scanned 03 Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 337 Dzieci wykonują rysunek pomocniczy na ka
Untitled Scanned 04(1) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 345 Dzieci uzupełniają rysunek zgodnie z inst
Untitled Scanned 05(1) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 350 Dzieci uzupełniają rysunek zgodnie z inst
Untitled Scanned 06(1) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 356 Nauczyciel zachęca dzieci do wypowiedzi n
Untitled Scanned 07(1) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 365 V .    J4 Nauczyciel przy
Untitled Scanned 08(1) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 375 Wyrazów należy szukać w liniach poziomych
Untitled Scanned 09 Wskazówki dla nauczycieliA 4 /*" ~~ r "*    * s w. 385
Untitled Scanned 10 Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 392 Nauczyciel kontroluje poprawność wykonywanyc
Untitled Scanned 11 Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 400 Dla właściwego zrozumienia zadania potrzebna
41527 Untitled Scanned 29 (9) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 187 Nauczyciel omawia z dziećmi ilustr
Untitled Scanned 29 (9) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 187 Nauczyciel omawia z dziećmi ilustrację,
Untitled Scanned 30 (9) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 196 Dzieci konstruują i rozwiązują zadania:
Untitled Scanned 32 (9) Wskazówki dla nauczycieli A 4 w. 210 Dzieci wycinają poszczególne zdania i u
Untitled Scanned 33 (9) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 219 Dzieci wycinają poszczególne zdania i uk
Untitled Scanned 34 (8) Wskazówki dla nauczycieliA 4    _ w. 228 Dzieci wycinają posz
Untitled Scanned 30 (9) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 196 Dzieci konstruują i rozwiązują zadania:

więcej podobnych podstron