3582321255

3582321255



Public relations:

• Definicja PR „ Public relations to świadome, planowane i ciągłe wysiłki, mające na celu

ustawienie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia między daną organizacją a jej otoczeniem"

Cele PR:

•    Kompleks działań związanych z wprowadzeniem odpowiednich relacji z otoczeniem w celu zbudowania pozytywnego wizerunku firmy na rynku

•    Działania mające na celu ustanowienie i utrzymanie jak najlepszych stosunków firmy z otoczeniem

•    Budowanie dobrego imienia firmy i zdobywania dla niej przychylności Cechy charakterystyczne PR:

•    Promuję nadawcę (firmę) a nie towar czy usługę

•    Są to działania zwykle na dłuższą metę niż reklama i akwizycja, a tym bardziej niż sales promotion

•    W przeciwieństwie do reklamy, gdzie nadawca ma bezpośredni wpływ na treść komunikatu, w PR treść ta jest realizowana przez media i dostosowywana do ich specyfiki - to dziennikarz lub redakcja nadają ostateczny kształt informacji, która ukaże się w mediach

•    Trudniej jest mierzyć efektywność PR niż reklamy, gdyż są to działania częstokroć w sferze jakościowych emocji

•    PR wymaga nakładów finansowych, ale nie są to działania bezpośrednio płatne - nie płacimy dziennikarzom za umieszczanie informacji w mediach, tak jak płacimy za reklamę

•    Koszty PR lokowane są przede wszystkim w sferze organizacji przedsięwzięć promocyjnych i wyjaśniających, a nie w sferze zakupu czasu i przestrzeni w mediach

Podział PR:


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Public relations (PR) to świadome, zaplanowane i trwałe działania, mające na celu tworzenie, utrwala
Public relations (PR) ♦Public relations to świadome, zaplanowane i systematyczne działanie zmierzają
Public rełations (PR) *Public rełations to świadome, zaplanowane i systematyczne działanie zmierzają
Public relations, jako instrument promocji. Public relations, to świadome, zaplanowane i systematycz
Cechy administracji publicznej Jest to zjawisko społeczne - współżycie społeczne ukierunkowane na
Zdj?cia 0110 Prz>klad> definicji konstnikcyjmch » .Jljhcl s[xkutic>jm to l/iuc/ne /auyojc
i. OPIS ZAGADNIENIA a. DEFINICJA KRAJU BIEDNEGO I BOGATEGO Co to takiego kraj biedny i bogaty? Należ
image045 (9) PR w procesie ratowania wizerunku spółki giełdowej Relacje inwestorskie to wysiłki mają
MARKETING 1. Definicje marketingu: a)    ujecie klasyczne - jest to odpowiednie plano
image045 (9) PR w procesie ratowania wizerunku spółki giełdowej Relacje inwestorskie to wysiłki mają
image045 (9) PR w procesie ratowania wizerunku spółki giełdowej Relacje inwestorskie to wysiłki mają
ndst., na III roku były to metody planowania strategicznego - 40% studentów na studiach stacjonarnyc
POLITYKA PERSONALNA - jest to zespół idei i praktykujących działań mające na celu efektywne zarządza
PUBLIC RELATIONS to nie jest każde działanie komunikacyjne. PR jest w krajach demokratycznych. W inn
Scan 1 Budowa strategii public relations to pewien proces, na który składają się następujące po sobi
Komunikacja marketingowa
Public Relations to kreowanie pozytywnego wizerunku osoby, instytucji, firmy lub wydarzenia. -

więcej podobnych podstron