3582322403

3582322403



AD1. ZNACZENIE MARKETINGU

MARKETING- jest to działalność polegająca na rozpoznawaniu, kształtowaniu i zaspokajaniu potrzeb odbiorców, co z jednej strony daje korzyści samym odbiorcom a z drugiej zapewnia korzyści ekonomiczne firmie w postaci zysku i ekspansji rynkowej. Działanie firmy zgodne z zasadami marketingu polega na tym, że firma stara się poznać otoczenie, w którym działa i uwzględnić w swoich działaniach oczekiwania otoczenia, oznacza to, że potrzeby konsumenta są dla firmy prioretitowe(najważniejsze).

ROLA MARKETINGU:

a)    znaczenie marketingu dla przedsiębiorcy:

-    stosowanie marketingu stwarza firmie szanse osiągnięcia sukcesu rynkowego(zyski, duże grono klientów)

-    zmniejsza ryzyko porażki na konkurencyjnym rynku

-    daje możliwość przewagi nad innymi firmami

b)    znaczenie marketingu dla konsumenta:

-    stosowanie marketingu przez firmy stawia konsumenta w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do sprzedaży, polega na tym, że sprzedawca musi rozpoznać potrzeby i pragnienia konsumenta oraz wymyślać jak je rozwiązać

-    konsument ma też większe szanse wyboru zróżnicowanej ofercie rynkowej tego, co w danych warunkach zaspokoi jego potrzeby

c)    znaczenie marketingu w gospodarce narodowej:

-    stosowanie marketingu wymusza konieczność współdziałania ze sobą wielu różnych instytucji

-    wpływa na doskonalenie i funkcjonalność produktów

-    firny muszą brać pod uwagę społeczne, ekologiczne, sanitarne i inne uwarunkowania produkcji i dystrybucji wyrobów.

Negatywna strona stosowania marketingu polega na:

-    nadużywaniu niektórych instrumentów marketingowych np. sztuczne przyśpieszanie zużycia moralnego produktu i skracanie czasu ich eksploatacji w celu odnowienia popytu

-    nadmierne zróżnicowanie produktów

-    nadfunkcjonalność opakowań

-    zbyt intensywna reklama.

/całość w wersji do ściągnięcia/

AD2. SEKTOROWE UWARUNKOWANIA MARKETINGU

MARKETING DÓBR KONSUMPCUJNYCH- jest skierowany na ostatecznego nabywcę. Cechy:

-    pierwotny charakter popytu

-    duża liczba podmiotów reprezentujących popyt

-    indywidualne podejmowanie decyzji o zakupie

-    wiełoszczeblowa, bezpośrednia dystrybucja

-    znaczna autonomiczność kontaktów rynkowych

-    komunikacja przez mas- media(radio, telewizja) za pomocą reklamy(bilbordy) MARKETING DÓBR PRODUKCYJNYCH- to takie, które są wykorzystywane do wytwarzania nowych dóbr łub usług.

Cechy:

-    wtórny charakter popytu tzn., że zależy on od popytu na dobra konsumpcyjne

-    zespołowy i sformalizowany sposób podejmowania decyzji o zakupie

-    ograniczona liczba potencjalnych nabywców i znaczny stopień koncentracji popytu

-    dystrybucja bezpośrednia lub przy wykorzystaniu rynku zbytu


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zarządzanie - jest to działanie polegające na spowodowaniu funkcjonowania rzeczy, organizacji lub os
WSTĘP Marketingowe badania rynku to działalność polegająca na określaniu potrzeb, kształtowaniu
I. WPROWADZENIE *    Badania marketingowe to działalność polegająca na zdobywaniu dan
Spedycja - to działalność polegająca na organizowaniu przewozu towaru. Organizowanie, planowanie
P1220750 Standaryzacja wskaźników obrazujących stan zdrowia populacji: Standaryzacja jest to metoda
9.    Krzyżowanie jest to operacja polegająca na: a.    Powieleniu
skanuj0066 (2) VII. FONOFOREZA, ultrafonoforeza Foiioforczu jest to zabieg polegający na wprowadzeni
zestaw 1 2ESTavu 1. Detekcja jest to proces polegający na ? ^ wykrywanie obiektów b.   &nb
2 Polimeryzacja jest to proces polegający na łączeniu się ze sobą cząsteczek monomeru w makrocząstec
zglebnikowanie 8.1. Zgłębnikowanie żołądka Anita Orzeł-Nowak Definicja Jest to zabieg polegający na
Piractwo komputerowe ■ Piractwo komputerowe to działalność polegająca na łamaniu prawa
74689 P1010195 (2) Metoda wychyłeniowa. Jest to metoda polegająca na wyznaczaniu wartości wielkości

więcej podobnych podstron