3582325746

3582325746



Marketing

Analiza potencjału, a analiza otoczenia

Dokonywanie analizy potencjału wydaje się łatwiejsze niż dokonywanie analizy otoczenia.

Dlaczego?

•    Większe rozeznanie, co do procesów/zmian zachodzących wewnątrz organizacji niż wiedza na temat zmian zachodzących w jej otoczenia,

   Łatwiej prowadzić badania wewnątrz organizacji niż poza nią,

   Łatwiej wybrać odpowiednie metody/techniki badawcze i przygotować adekwatne do nich instrumenty pomiarowe,

•    Większa dostępność informacji wewnętrznych, (str. 43-44)

Analiza otoczenia - z reguły:

•    jest bardziej rozległa,

•    Wymaga zastosowania większej gamy różnorodnych metod badawczych,

•    jest droższa,

•    A dodatkowo zmusza do sięgania po zewnętrzne źródła informacji

Pożytek z analizy otoczenia i analizy potencjału

Największy pożytek z analizy otoczenia i analizy potencjału pojawia się wtedy, gdy organizacja potrafi zestawić razem ich wyniki i na tej podstawie opracować unikalną strategię działania.

Analiza sytuacji (analiza strategiczna) - zbieranie informacji zewnętrznych

(z otoczenia organizacji) oraz informacji wewnętrznych (płynących z wewnątrz organizacji) służące do identyfikacji szans, zagrożeń, mocnych i słabych

stron. - Jest pierwszym etapem planowania strategicznego.

Składa się z:

•    Analizy otoczenia (makrootoczenia i mikrootoczenia)

•    Analizy potencjału strategicznego

Podsumowaniem analizy otoczenia jest analiza SWOT.

Analiza SWOT jest najbardziej popularną techniką konfrontowania wyników

analizy otoczenia i analizy wnętrza organizacji (jej potencjału strategicznego)

SWOT jest narzędziem, które pozwala nam na zaprezentowanie wyników analizy otoczenia i potencjału.

Nie jest to metoda analizy strategicznej!

Nazwa metody pochodzi od pierwszych liter słowa SWOT:


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0045 (25) Rozpatrując obecnie przedstawione wyżej wyniki analiz zabytków, wydaje się słuszne z
SCAN0165 10 tif TABLICA 2.6Proces analizy międzynarodowego otoczenia marketingu Etap procesu Cele
źródłem danych dla potrzeb planowania marketingowego. Analiza otoczenia marketingowego jest pierwszy
Potrafi przeprowadzić badania marketingowe i analizę otoczenia przedsiębiorstwa wykorzystując do teg
172 ANNA BORAWSKA K o t 1 e r Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa: G
img180 T szanse w otoczeniu 7- 0 zagrożenia w otoczeniu . . i Poprzez analizę SWOT otrzymuje s
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU wl str. 11. BADANIA MARKETINGOWE A PODEJMOWANIE DECYZJI Przesła
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU    wl str. 10 Etyka związana z prowadzonymi
wl str. 11 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Ochrona klientów (zleceniodawców) Za nieetyczne uważ
wl str. 12 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Ranking oceny źródeł i metod zbierania danych ze wzg
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU    wl str. 13 Marketingowe systemy
wl str. 14 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKUDecydenci mogą otrzymywać część informacji stale, czę
wl str. 15 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Badania okresowe Prowadzone są regularnie (co tydzie
wl str. 16 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Badania sporadyczne Prowadzone są nieregularnie, dla
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU    wl str. 17 System informacji marketingowej w
wl str. 2 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Co to takiego te badania marketingowe? Badania market

więcej podobnych podstron