1083636228

1083636228



JAK UCZĄ SIĘ MAŁE DZIECI?

1.    Wspieranie rozwoju dziecka wiąże się z dostarczaniem mu możliwie najliczniejszych okazji do uczenia się.

2.    Najlepsze rezultaty u bardzo małych dzieci przynosi wspieranie ich rozwoju w naturalnym środowisku.

3.    Pierwsze trzy lata życia dziecka stanowią okres wyjątkowej podatności na wpływy otoczenia.

Rozwój dziecka i proces uczenia się możemy wspierać na różne sposoby, szczególnie w tych trudnych dla wszystkich dniach związanych z koniecznością ograniczenia kontaktów społecznych. Warto pamiętać, że:

•    naturalne środowisko i rutynowe czynności rodziny mają ogromną i często niedocenianą wartość edukacyjną dla maluchów,

•    wszystkie codzienne czynności w rodzinie wspierają rozwój małego dziecka poprzez powtarzalność i przewidywalność,

•    przewidywalność ułatwia angażowanie się dziecka w kontakt z ludźmi i przedmiotami sprzyjając jego rozwojowi i opanowaniu różnych umiejętności,

•    codzienne czynności pozwalają także na zamianę ról między dzieckiem a opiekunem, czyli naprzemiennie dawanie i otrzymywanie.

Zaangażowanie, niezależność oraz interakcje społeczne to kluczowe pojęcia dla procesu uczenia się. Dlatego też zasadniczą rolą nauczycieli i specjalistów pracujących w obszarze WWR jest wskazywanie rodzicom i innym opiekunom, jak obmyślać, planować, tworzyć i maksymalizować okazje do uczenia się w sposób, który zapewni małym dzieciom aktywne uczestnictwo -zaangażowanie, niezależność w działaniu i podejmowaniu decyzji oraz

MINISTERSTWO

EDUKACJI

NARODOWEJ


POWIATOWA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA W ZŁOTOWIE



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
LYNNE MURRAYPsychologiamałego dziecka i Jak relacje społeczne wspierają rozwój dziecka w pierwszych
LYNNE MURRAYPsychologiamałego dziecka Jak relacje społeczne wspierają rozwój dziecka w pierwszych dw
LYNNE MURRAYPsychologiamałego dziecka Jak relacje społeczne wspierają rozwój dziecka w pierwszych dw
•    psychologii wychowawczej (jak uczą się w grupie - modelowanie zachowań),
Jak uzyskać opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka?Krok 1 • wniosek - do Zespołu
Jak uzyskać opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka?Krok II • zaświadczenie lekarsk
Jak uzyskać opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka?Krok III •    wn
Jak uczą się DOROŚLI?Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia komputerowe w bibliotekach Poradnik
NAWIGATOR W BIBLIOTEKACH Jak uczą się dorośli? wskazówki dla osób prowadzących zajęcia komputerowe w
NAWIGATOR W BIBLIOTEKACH Jak uczą się dorośli? wskazówki dla osób prowadzących zajęcia komputerowe w
klstidwa102 196 i. MOSZYŃSKI: KULTURA LUDOWA SŁOWIAN Choroba ta, trapiąca, jak wiadomo, niemowlęta i
Jak uczą się ludzie dorośli ? Umiejętności interpersonalne kształtujemy przede wszystkim w działaniu
Jak uczą się ludzie dorośli ? Czytał 10% [j Słyszał 20% [j Widział 30% [j Widział i
Img10311 n29WYOBRAŹNIA MUZYCZNA(z tradycji gier sensytywnych — Encountertradition)CELE Dzieci uczą s
rozwój mowy dziecka1 RODZICU, PAMIĘTAJ, ŻE: ^edyczne www.audio.amp.edu.pl ^ JAK WSPIERAĆ ROZWÓJ MOWY
IMGg93 (3) 106 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI W PROCESIE WCZESNEJ EDUKACJI jawia się w poddaniu biegowi w
zabawy dla maluchów0041 VII. Jak pajacyk szukał domu?KÓŁKA I PROSTOKĄTY Dzieci robią z cukru koła i

więcej podobnych podstron