1060440585

1060440585



•ŁS*


Kreatywny HiuhmusU,

Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie

2. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTU

2.1. JAK ZABRAĆ SIĘ DO ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTU?

Podstawową metodą jest rozmowa, właściwie przygotowana i poprowadzona.

1.    Nawiązanie kontaktu

Nie podejmując rozmowy nie jesteśmy w stanie rozwiązać naszych problemów. Należy więc doprowadzić do spotkania obu stron konfliktu. Prawdopodobnie przeciwnicy będą unikali takiego kontaktu w obawie przed nieprzyjemnościami, konfrontacją, walką. Należy zapewnić drugą stronę konfliktu, że nie będziemy wymagali żadnych ustępstw na swoją rzecz, a spotkanie ma na celu wzajemne przedstawienie punktu widzenia sprawy. Jeżeli otrzymamy zgodę na takie spotkanie należy ustalić termin dogodny dla obu stron.

2.    Przygotowanie właściwych warunków spotkania

Należy wybrać miejsce w miarę odosobnione, aby nikt nam nie przeszkadzał. Najlepszym miejscem do dialogu jest to, które preferuje druga strona. Czas trwania spotkania jest kluczowym zagadnieniem. Musimy zarezerwować go wystarczająco dużo, aby osiągnąć przełom w naszych rozmowach. Lepiej żeby czasu było więcej niż miało by go zabraknąć. Należy zapewnić o wzajemną dyskrecję, ponieważ problemy poruszane w trakcie rozmowy mogą być bardzo osobiste lub dotyczyć aktualnej pracy. Obecność osób trzecich przy rozmowie tylko niepotrzebnie zachęca strony do manifestowania elokwencji i siły.

3. Przeprowadzenie rozmowy

aj Pierwszą fazą jest otwarcie: celem rozmowy jest przezwyciężenie konfliktu oraz utrzymanie naszych stosunków z drugą osobą. Osiągnięcie tego celu wymaga pozytywnej konfrontacji z osobami zaangażowanymi w konflikty oraz uczciwości wobec nich. Najlepiej spotkanie rozpocząć od wyrażenia aprobaty co do faktu spotkania, następnie wyrazić optymizm co do jej efektów. Przypominamy

$

KAPITAŁ LUDZKI

EUROPEJSKI

NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie2. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTU 2.1. JA
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie również ustalone wcześniej
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie tak zdarzyć, że występując na
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieSpis treści 1.
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie To nie konflikt jest źródłem
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie KONSEKWENCJE
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie również ustalone wcześniej
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie tak zdarzyć, że występując na
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieSpis treści 1.
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie To nie konflikt jest źródłem
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie KONSEKWENCJE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie SŁUCHANIE I PSEUDOStUCHANIE W
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie BARIERY KOMUNIKACYJNE To leżące
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE Aktywne
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE -
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieAKTYWNE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE-PYTANIA OTWARTE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie WYRAŻANIE SIEBIE - KOMUNI KĄTY
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie ASERTYWNOŚĆ JAKO FILOZOFIA

więcej podobnych podstron