1060440592

1060440592



•ŁS*


Kreatywny HiuhmusU,

Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie

tak zdarzyć, że występując na drogę sądową strony mają realny wpływ jedynie na ... wybór adwokata. Reszta kontrolowana jest przez adwokatów, sędziego i kodeks.

Miarą jakości orzeczenia sądu jest jego zgodność z obowiązującym prawem.

ARBITER

Gdy strony nie widzą możliwości wspólnego wypracowania rozwiązania problemu, mogą oddać sprawę do arbitrażu. Dzieje się tak zazwyczaj wtedy, gdy uczestnicy sporu nie czują się dość kompetentni merytorycznie, gdy istnieją między nimi nie do pogodzenia różnice w interpretacji sytuacji lub zablokowana jest wzajemna komunikacja. Porozumienie stron dotyczy jedynie wyboru arbitra i ewentualnie zobowiązania do respektowania jego decyzji. Arbiter jako niezależny, bezstronny ekspert dokonuje analizy i interpretacji kwestii spornych i proponuje własne rozwiązanie, które ma rozstrzygnąć spór. Uczestnicy mają jedynie wpływ na wybór. Procedura pracy nad problemem i rozwiązanie merytoryczne są całkowicie kontrolowane przez arbitra. Wyznacznikami jakości orzeczenia są kompetencje merytoryczne i "sumienie" arbitra.

2.8. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW A ROZSTRZYGANIE SPORÓW

Przedstawione procedury można podzielić na dwie grupy - prowadzące do rozwiązania konfliktu i umożliwiające rozstrzygnięcie sporu.

Rozwiązywanie konfliktów

Rozwiązanie konfliktu to wspólnie przyjęte porozumienie, które umożliwia realizację interesów na akceptowalnym przez wszystkie strony poziomie. Jego realizacja ma chronić przed eskalacją konfliktu w przyszłości. Zobowiązania przyjęte przez strony będą przestrzegane w zależności od obopólnej satysfakcji z porozumienia, od poczucia "autorstwa” wypracowanego porozumienia. Im większa kontrola sposobu rozwiązywania problemu i treści porozumienia, tym lepsze zrozumienie mechanizmów współzależności stron i strat wynikających z niedotrzymania zobowiązań. Negocjacje

$

KAPITAŁ LUDZKI

EUROPEJSKI

NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie tak zdarzyć, że występując na
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie2. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTU 2.1. JA
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie również ustalone wcześniej
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieSpis treści 1.
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie To nie konflikt jest źródłem
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie KONSEKWENCJE
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie2. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTU 2.1. JA
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie również ustalone wcześniej
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieSpis treści 1.
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie To nie konflikt jest źródłem
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie KONSEKWENCJE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie SŁUCHANIE I PSEUDOStUCHANIE W
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie BARIERY KOMUNIKACYJNE To leżące
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE Aktywne
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE -
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieAKTYWNE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE-PYTANIA OTWARTE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie WYRAŻANIE SIEBIE - KOMUNI KĄTY
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie ASERTYWNOŚĆ JAKO FILOZOFIA

więcej podobnych podstron