1636660949

1636660949



SYSTEM INFORMACJI RZĄDOWEJ.

W procesie podejmowania decyzji marketingowych ogromną rolę odgrywa sposób oceny przez zarząd firmy obecnej oraz przyszłej polityki rządu. W polskiej gospodarce, gdzie władze zmieniają się stosunkowo szybko, niezmiernie ważne jest śledzenie zamierzeń rządu. Należy również śledzić zmiany w przepisach prawnych, finansowych, w strukturze demograficznej ludności itp. Można w ten sposób uzyskać wiele cennych informacji, które będą pożyteczne w przy opracowywaniu strategii rozwoju produktu i firmy.

SYSTEM BADAŃ MARKETINGOWYCH.

System badań marketingowych, podobnie jak system obserwacji otoczenia oraz system informacji rządowej, dostarcza informacji o możliwościach oraz przewidywanych działaniach.

3. BADANIA MARKETINGOWE

Pod pojęciem badań marketingowych należy rozumieć systematyczne gromadzenie, prowadzenie, zapisywanie i analizowanie danych związanych z transakcjami kupna - sprzedaży dóbr i usług.

Badania marketingowe są podstawą do podejmowania decyzji marketingowych. Celem zaś badań marketingowych jest dążenie do ograniczenia w możliwie maksymalnym stopniu wielkości ryzyka produkcyjnego i handlowego.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
273 Potrzeby informacyjne inwestorów w procesie podejmowania decyzji...Literatura Appraising Residen
Potrzeby informacyjne inwestorów w procesie podejmowania decyzji... 265 1.    Analiza
Potrzeby informacyjne inwestorów w procesie podejmowania decyzji... 2672. Analiza potrzeb informacyj
269Potrzeby informacyjne inwestorów w procesie podejmowania decyzji... cd. tabeli
271Potrzeby informacyjne inwestorów w procesie podejmowania decyzji...cd. tabeli
BadaniaMarketKaczmarczyk9 Rysunek 1.2 Proces podejmowania decyzji na podstawie informacji pochodząc
skanuj0017 (133) 38 Dystans roli nowych informacji, procesy podejmowania decyzji [A. Malewski 1975,
skanuj0017 (133) 38 Dystans roli nowych informacji, procesy podejmowania decyzji [A. Malewski 1975,
skanuj0014 7 SIK Budowa SIK • Pierwsze systemy wspomagające procesy podejmowania decyzji w
Definicje i pojęcia podstawowe Proces podejmowania decyzji - przepływ informacji
K_W 11 Zna specjalistyczne zastosowania metod i systemów wspomagających procesy podejmowania decyzji
DSCN1689 38 Dystans roli nowych informacji, procesy podejmowania decyzji [A. Malewski 1975, s. 207—2
proces podejmowania decyzji otoczenie informacyjneil...in identyfikacja problemu
rozdział (59) 354 Podstawy marketingu i udostępnianiu potrzebnych i aktualnych informacji dla osób
Pojęcie potrzeby w marketingu i proces podejmowania decyzji zakupie produktu.
DSCN1689 38 Dystans roli nowych informacji, procesy podejmowania decyzji [A. Malewski 1975, s. 207-2

więcej podobnych podstron