2740389596

2740389596



Zestaw scenariuszy


Przebieg zajęć

Rodzaj

edukacji

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

Środki

dydaktyczne

Przyrodnicza

Aktywek opowiada o tropikalnych rybach, które zobaczył w książkach, w sklepie zoologicznym. Pokaz multimedialny — ryby tropikalne.

Oglądanie wspólnie z Ak-tywkiem filmu, zwrócenie uwagi na kolorystykę ryb tropikalnych.

Tablica multimedialna, film oraz książki ze zdjęciami kolorowych ryb.

Plastyczna

Motywowanie do wykonania własnego „oceanu” z rybami. Pokaz przykładowej pracy -rozmowa o materiałach, z jakich została wykonana, etapy wykonania pracy. Nauczyciel prosi o przygotowanie swojego stanowiska pracy.

Uczniowie na niebieskim papierze (ocean) malują szerokim pędzlem szare fale. Uczniowie przygotowują kartki z bloku technicznego, ołówek, klej i kolorowe gazety. Na białych kartkach tworzenie lub odrysowanie od szablonu ryb, zdobienie, a następnie wycinanie i przyklejanie w dowolny sposób na kartonie.

Duży arkusz niebieskiego papieru, szeroki pędzel, farby. Blok techniczny, ołówek, klej, nożyczki. Gotowa praca wykonana techniką wydzieranki.

Szablon ryb.

Nauczyciel tłumaczy uczniom, jak wykonać pracę:

- wydzieramy palcami małe kawałki papieru, wybierając te fragmenty gazety, na których jest odpowiedni kolor, który chcemy użyć do wyklejenia ryb. Kawałki wydzieranego papieru powinny być drobne.

Uczniowie wykonują według własnej inwencji twórczej swoje prace.

Kolorowe gazety, klej.

Polonistyczna

Aktywek proponuje stworzenie opowieści o rybkach w głębinach oceanu.

Uczniowie tworzą pracę plastyczną, jednocześnie zastanawiają się nad opowieścią o rybach.

Matematyczna

Wykorzystanie prac do zabaw matematycznych: ryby które płyną w prawą stronę, znalazły czerwone muszelki (czerwone koła), a te które w lewa stronę -śniadanie (zielone koła). Nauczyciel zadaje pytanie: ile ich potrzeba? Jak to wcześniej ustalić?

Uczniowie dopasowują odpowiednie koła.

Liczenie ryb w każdej grupie, muszelek i śniadań.

Koła w dwóch kolorach, wycięte z papieru (czerwone i zielone).

Nauczyciel zaprasza do wypowiedzi na temat swoich prac oraz prac kolegów i koleżanek.

Uczniowie wypowiadają się na temat swoich prac oraz prac kolegów i koleżanek. Podziwiają wykonane prace.




Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zestaw scenariuszy Przebieg zajęć Rodzaj edukacji Czynności nauczyciela Czynności
Zestaw scenariuszy Przebieg zajęć Rodzaj edukacji Czynności nauczyciela Czynności
Zestaw scenariuszy Przebieg zajęć Rodzaj edukacji Czynności nauczyciela Czynności
Zestaw scenariuszy Przebieg zajęć Rodzaj edukacji Czynności nauczyciela Czynności
„Zabawy na śniegu” - scenariusz zajęć Przebieg zajęć: Cześć wstępna o Powitanie Nauczyciel wita
Przebieg zajęć: Faza wstępna Czynności nauczyciela Czynności uczniów Materiały i
„Zabawy na śniegu” - scenariusz zajęć Przebieg zajęć: Cześć wstępna o Powitanie Nauczyciel wita
Przebieg zajęć Kierunki edukacji, środki dydaktyczne 1. Przywitanie go ś ci i uczniów. Zabawa
Etapy zajęć Przebieg zajęć Umiejętności kluczowe ZAANGAŻOWANIE Nauczyciel: -
6. Opis przebiegu zajęć: ZADANIE 1 - Edukacja konsumencka (wprowadzenie do tematu zajęć, pogadanka,
Konspekt c.d. część II Przebieg zajęć Faza wprowadzająca (czynności organizacyjne, lista obecności,
2/20 SCENARIUSZ LEKCJI NUMER 17 Przebieg zajęć ETAPY LEKCJI CZAS* CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA 1
PLANOWANY PRZEBIEG ZAJĘĆ lp Czynności nauczyciela (N- nauczyciel), czynności uczniów (UU-

więcej podobnych podstron