2210690142

2210690142



Kompetencje społeczne

K_K01

rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie

Dyskusja, zadania praktyczne na ćwiczeniach

K_K01

K_K02

potrafi współdziałać i pracować w grupie

K_K02

Treści programowe:

1.    Badania statystyczne i ich rodzaje. Kryteria doboru metod. Badania pełne, częściowe i szacowanie statystyczne

2.    Opracowanie materiału statystycznego. Grupowanie, zliczanie, analiza statystyczna. Testy statystyczne.

3.    Prezentacja materiału statystycznego. Ilustrowanie tabelaryczne i graficzne. Interpretacja danych.

4.    Reguły ewidencji procesów demograficznych - bilans stanu, struktury ludności według różnych kryteriów: ruchu naturalnego ludności, migracji.

5.    Narzędzia analizy stanu ludności - współczynniki, siatka demograficzna.

6.    Reprodukcja ludności - miary, modele, szacunki, prognozy. Migracje - ich rodzaje.

7.    Ruchliwość społeczna.

Metody / techniki dydaktyczne:

Student uczestniczy w wykładach problemowych o charakterze interakcyjnym. Podczas ćwiczeń rozwiązywane są zadania, polegające na zastosowaniu treści wykładów w formie praktycznej.

Sposób i kryteria sprawdzania efektów kształcenia:

Ocena z ćwiczeń jest oceną ciągłą dokonywaną na podstawie uczestnictwa na zajęciach, aktywności podczas dyskusji, jakości i poziomu przygotowanej prezentacji.

Ocena z wykładów jest efektem uczestnictwa w zajęciach, aktywności podczas nich oraz pisemnego egzaminu testowego. Sposób zaliczenia:

Zaliczenie laboratoriów, praca kontrolna, zaliczenie ćwiczeń - raport z analizy statystycznej, egzamin. Ocena końcowa uwzględnia oceny cząstkowe zaliczenia laboratoriów i ćwiczeń w następujących relacjach: 02 (I) + 02 (ćw) + 06 (E)

Literatura:

1. Holzer J., Demografia, Warszawa 2003

2.    Makać W., Podstawy statystyi i demografii dla studentów administracji, Gdańsk 2003

3.    Józwiak J, Podgórski J., Statystyka od podstaw, Warszawa 2006

4.    Michalski T., Statystyka, Warszawa 2004

5.    Okólski M., Demografia, Warszawa 2003

6.    Okólski M., Demografia zmiany społecznej, Warszawa 2004

7.    Roczniki statystyczne GUS

8.    Raporty OBOP i CBOS

Uwaga: Literatura zostanie uaktualniona w roku rozpoczęcia zajęć

16



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Kompetencje społeczne K_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i
KOMPETENCJE SPOŁECZNE KI Rozumie potrzebę uczenia się przez cale życie MIT1
EKK1: rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - dalsze kształcenie na studiach II stopnia, stu
KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student rozumie potrzebę uczenia się i uzupełniania wiedzy (K_K01) Treści
Kompetencje społeczne 07student rozumie potrzebę uczenia się i dzielenia się z innymi nabytą wiedzą
Rozumie potizebę uczenia się przez cale życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia
Efekt kształcenia dla kursu Odniesienie do efektów kierunkowych K01 Rozumie potrzebę uczenia się
CK1 przygotowanie do uczenia się przez całe życie, podnoszenie kompetencji zawodowych, osobistych i
18EUROPEJSKIE I KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Europejskie Ramy Kwalifik
19 zaawansowanych (np. doktoraty). Jako instrument promowania uczenia się przez całe życie Europejsk

więcej podobnych podstron