2740390420

2740390420



TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU 3/2009

zmianę roboczą w godzinach 600 - 1400, od 24.06 do 25.06.2008 r.

-    obliczeniem niezbędnej liczby pomiarów (tab. 1);

-    przeprowadzeniem pomiarów poszczególnych czynności; czasy czynności mierzono za pomocą stoperów (z dokładnością do jednej sekundy) i wyniki pomiarów nanoszono na wcześniej przygotowane i zatwierdzone formularze;

- opracowaniem wyników obserwacji i ich analizą.

Średnie wyniki badań, z 6 przeprowadzonych obserwacji, przedstawiono w tab. 2.

iia liczby niezbędnych

imetrażowych i fotografii dnia roboczego

Chronometraż

Fotografia dnia roboczego

*_••«*. I03.” =0318

g - e' * = 10 • 435.45 43 54

6 - błąd bezwzględny pomiaru, e - dokładność (e = 10%),

- wartość środkowa rozstępu

6 - błąd bezwzględny, e - dokładność (e = 10%),

X - wartość przeciętna = 435,45

(t4*R V r1,38-0,54Y , . ,

"{ej l 0,318 J ^

[ 8 ) { 43,54 ) J 8 Jk

n- niezbędna liczba pomiarów,

/<„ - wartość krytyczna statystyki U (U„ = 1,38), 6 - dopuszczalny błąd bezwzględny pomiaru, R- rozstęp w próbce, obliczany jako różnica skrajnych wartości: maksymalnej i minimalnej: R = 3,45 - 2,91 = 0,54.

n- niezbędna liczba pomiarów,

ko - wartość krytyczna statystyki h (feo = 2,16),

6 - dopuszczalny błąd względny pomiaru,

R - rozstęp w próbce, obliczany jako różnica skrajnych wartości: maksymalnej i minimalnej: R = 442,5 - 425,5 = 17

Źródło: opracowanie na podstawie [3]

ru chronometrażowego montażu kokpitu dla samoi KARTA BADANIA CZASU PRACY METODĄ CHRONOMETRAŹOWĄ Opis (nazwa) operacji Przygotowanie i pobranie karty 1.2 Wpięcie karty do dokumentacji pojazdu


idanioweflo (wartości średnie)


Skanowanie dokumentacji z kartą nadwozia 2.2 Wprowadzenie kokpitu do nadwozia Potwierdzenie wprowadzenia kokpitu Skręcanie kokpitu za pomocą manipulatora

2.5    Wyprowadzenie manipulatora

2.6    Wklejenie wydruku WBK (do karty pojazdu)


20



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU 3/2009 Tabela 4. Przykładowe, ustalone meloda MTM, wyniki
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU 3/2009 4.    Ciszak O., Żurek J.: Badanie wydajno
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU 3/2009 mikroprzestoje i bieg jałowy - związane z krótko-tiwalym
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU 3/2009 Praca na wydziale odbywa się w systemie trzyzmia-nowym. C
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU 3/2009 iy plan przeglądów i remomów. Źródło: opracowanie wf IV V
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU 3/2009 W karcie kontrolnej (tab. 8) w punktach zostały wyszczegó
3/2009 TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻUBADANIE PRACOCHŁONNOŚCI MONTAŻU KOKPITU DO SAMOCHODU
3/2009 TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU iż kokpitu dla samochodu ARKUSZ REJESTRACYJNY INDYWIDUALN
3/2009 TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU kokpitu dla samochodu wi MOST e) Wbrk-Factor Z wykonanych
3/2009 TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻUWDRAŻANIE TPMW PRAKTYCE DUŻEGO PRZEDSIĘBIORSTWA Michał
3/2009 TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU ANALIZA STANU AKTUALNEGO Wdrożenie TPM, jak już wcześniej
3/2009 TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU Kategoria maszyny Znaczenie kategorii id 10 do 15 punktów
3/2009 TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU Do nadzoru nad maszynami nie wystarczą same obserwacje op
2/2013 Technologia i Automatyzacja MontażuZARYS KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA PROCESU PROJEKTOWANIA PODS
Technologia i Automatyzacja Montażu 2/2013 magania powinien być systemem modułowym, którego moduły
2/2013 Technologia i Automatyzacja Montażu Wyodrębnienie transportu, składowania i manipulacji w obr
Technologia i Automatyzacja Montażu 2/2013 Przy całej ograniczoności rozwiązań wynikających ze
2/2013 Technologia i Automatyzacja Montażu Klasy dla produktu: Geometria - opis powierzchni i ich or
CCF20090907005 (2) 2009-06-13Działalność transgraniczna w Polsce. W okresie od 1 maja 2004 r. do 16

więcej podobnych podstron