293014619

293014619



ZJl<R£Ą‘DZJi!m£ JAKOŚCIĄ    Część 1. filozofia jakości    Wersja B1

'Materiały wykładowe    Opracował dr Janusz Zymonilj

KIERUNKI DZIAŁAŃ PRZY WDRAŻANIU ZASAD TQM:

1.    Zaangażowanie dyrektora naczelnego (prezesa) w szeroko rozumianą poprawę jakości;

2.    Przeniesienie akcentu w działalności wyższego kierownictwa ze spraw doraźnych na problemy fundamentalne dla firmy (dbałość o rozwój pracowników, stałe kontakty z klientami, doskonalenie współpracy z dostawcami);

3.    Inicjowanie przez kadrę kierowniczą stałych działań usprawniających w poszczególnych obszarach firmy;

4.    Formułowanie celów jakościowych dla każdej komórki organizacyjnej;

5.    Stałe uświadamianie pracownikom, że jakość wiąże się z bezustannym dążeniem do usatysfakcjonowania klienta (także klienta wewnętrznego);

6.    Pełne zrozumienie i stosowanie zasady klienta i dostawcy wewnętrznego przez wszystkich pracowników;

7.    Wykształcenie przekonania wśród pracowników, że poprawa jakości jest podstawą pracy każdego z nich i to w każdym typie przedsiębiorstwa;

8.    Uświadomienie wszystkim pracownikom firmy wpływu działań projakościowych (szczególnie bezinwestycyjnych) na obniżenie kosztów;

9.    Stworzenie w firmie atmosfery akceptowania pracy wyłącznie bez błędów, bez pomyłek;

10.    Przekształcanie systemu tradycyjnej kontroli jakości w system świadomej samokontroli, z jednoczesnym prowadzeniem działań korygujących i zapobiegawczych;

11.    Stałe monitorowanie, analizowanie i eliminowanie przyczyn strat materiałowych w firmie;

12.    Zmiana w rozumieniu roli kierownika (zamiast nadzorcy - lider);

13.    Likwidowanie barier między komórkami organizacyjnymi poprzez wprowadzanie podejścia procesowego do zarządzania firmą;

14.    Systematyczne szkolenie wszystkich pracowników w celu podniesienia kwalifikacji i umożliwienia dokonywania ciągłych usprawnień;

15.    Uwzględnienie w kryteriach oceny i wynagradzania pracowników aspektów jakościowych (jakości pracy, usprawnień jakich dokonali) - ważna rola aspektów motywacyjnych.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ Część 1. Filozofia jakości Wersja BIMateriały wykładoweOpracował dr Janusz
ZtA‘RZĄ(DZA!Nl‘E JAKOŚCIĄ Część 1. Filozofiajakości    Wersja B1 Materiały
ZA<RZA<DZANI<E JAKOŚCIĄ [Materiały wyffadowe Część 1. Filozofia jakości Wersja B1
prof. dr hab. inż.Tomasz Koch Systemy Zarządzania Jakością - część I
Szczegółowy opis przyznanej punktacji ECTS - część B FILOZOFIA PHILOSOPHY08000-10-0 ECTS:2 CYKL
ZAKZĄtDZJUHIE JAKOŚCIĄ Część 1. Tihzofiajakości    Wersja B1 9rfateriafy wykCacfowe
ZA<RZĄ<DZJHN1E JAKOŚCIĄ    Część 1.
ZAOtZĄtDZANIE JAKOŚCIĄ Część 1. TiCozofiajakości    Wersja B1 ćMateriafy
ZAHZĄ<DZAM£ JAKOŚCIĄ Część 1. Tilozofiajaf-pści    Wersja B1 Materiały wypadowe
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ Część 4 - Audity jakości j

więcej podobnych podstron