1060440991

1060440991



- www.ortograffiti.pl --

L.p.

Obszar diagnozy

Objawy

5.

Funkcje słuchowo-językowe

Dziecko:

przejawia wadliwą wymowę, przekręca słowa, używa sformułowań niepoprawnych pod względem gramatycznym;

ma trudności z zapamiętywaniem nazw, myli nazwy zbliżone fonetycznie;

ma trudności z poprawnym używaniem wyrażeń przyim-kowych opisujących stosunki przestrzenne: nad - pod, za - przed, wewnątrz- na zewnątrz; ma trudności z zapamiętaniem więcej niż jednego polecenia w tym samym czasie;

ma trudności z pamięcią fonologiczną oraz sekwencyjną: z zapamiętywaniem materiału uszeregowanego w serie i sekwencje, jak nazwy dni tygodnia, pór roku, nazwy miesięcy, a także liter alfabetu, cyfr, powtarzaniem z pamięci szeregu słów oraz szeregów cyfrowych (złożonych z pięciu cyfr).

ma trudności z szybkim wymienianiem nazw, np. wszystkich znanych owoców, szeregu słów; przejawia wolne tempo nazywania szeregu prostych obrazków;

ma trudności z zapamiętaniem tabliczki mnożenia.

6.

Lateralizacja

Dziecko:

przejawia utrzymującą się oburęczność.

7.

Orientacja w schemacie ciała i przestrzeni

Dziecko:

ma trudności z jednoczesnym wskazywaniem na sobie części ciała i określania ich terminami: „prawe", „lewe”; ma trudności z określeniem położenia przedmiotów względem siebie;

pisze litery i cyfry zwierciadlanie i/lub zapisuje wyrazy od strony prawej do lewej.

8.

Orientacja w czasie

Dziecko:

ma trudności w orientacji w czasie, np. z określaniem pory roku, miesiąca, dnia, godziny na zegarze.

9.

Czytanie

Dziecko ma trudności w czytaniu:

wolne tempo, prymitywna technika (głoskowanie lub sylabizowanie z wtórną syntezą słowa); bardzo szybko czyta, lecz popełnia przy tym wiele błędów; odczytuje wyrazy „od tyłu”, czyli od prawej strony do lewej; niewłaściwe i słabe rozumienie przeczytanego tekstu; ma trudności z zapamiętaniem kształtu rzadziej występujących liter, o skomplikowanej strukturze (F, H, Ł, G); myli litery podobne pod względem kształtu (1—t—ł, m-n) oraz litery identyczne, lecz inaczej położone w przestrzeni (p—g, b-d), popełnia błędy podczas czytania tekstów.

7



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
- www.ortograffiti.pl -- L.p. Obszar diagnozy Objawy 10. Pisanie Dziecko ma trudności z
— www.ortograffiti.pl — 7. Rodzaj aktywności terapeutycznej: ćwiczenia kształcące funkcje
— www.ortograffiti.pl — 7. Rodzaj aktywności terapeutycznej: ćwiczenia kształcące funkcje
MARTA BADOWSKAUczymy się w domu Z ORTOGRAFFITI 1PDPERON www.ortograffiti.pl
— www.ortograffiti.pl —III. Konstrukcja jednostki terapeutycznej Terapeuta lub nauczyciel realizując
— www.ortograffiti.pl — II. Wypracowanie gotowości do pracy 4. Rodzaj aktywności terapeutycznej:
— www.ortograffiti.pl — 5. Rodzaj aktywności terapeutycznej: ćwiczenia kształcące sferę manualną i
— www.ortograffiti.pl — kształtowania pisania w zakresie poprawnego przepisywania, pisania z pamięci
— www.ortograffiti.pl — V. Podsumowanie pracy. Ocena wysiłku 11. Rodzaj aktywności
— www.ortograffiti.pl — Przykłady zabaw: „Nieuchwytna muszka”. Dzieci siedzą w rozsypce z
— www.ortograffiti.pl — z podanego słowa i wstawia nową. Przykład: prowadzący podaje słowo: „bory”
— www.ortograffiti.pl — „Rekwizyty do przedstawienia”. Prowadzący zajęcia podaje pierwszą sylabę
— www.ortograffiti.pl — zadania potrzebna jest pewna dyscyplina wewnętrzna, bez której trudniej jest
— www.ortograffiti.pl --Spis treści Wstęp.......................................................
— www.ortograffiti.pl — „Litery”. Dzieci stoją w kręgu. Głośno powtarzają kolejne litery
— www.ortograffiti.pl —Wstęp Program ORTOGRAFFITI z Bratkiem został przygotowany przede wszystkim z
— www.ortograffiti.pl — •    rozpoznania trudności dziecka w klasie trzeciej poprzez

więcej podobnych podstron