3236691988

3236691988



BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 15

Wybór metod redukcji i analizy danych

Dane uzyskane z pomiarów nie nadają się do bezpośredniego stosowania. Muszą zostać zredukowane - czyli przystosowane do analizy. Oznacza to kontrolowanie, redagowanie, kodowanie, opisywanie poddawanie tabulacji i agregacji.

Analiza polega na przetworzeniu zredukowanych danych na opisowe twierdzenia i wnioski o wzajemnych zależnościach między analizowanymi zmiennymi.

Metody analizy danych wybiera się jeszcze przed rozpoczęciem pomiaru. Pozwala to na korekty metod pomiaru w taki sposób, aby analiza była najbardziej pełna. W tym celu użytecznie jest przeprowadzić pomiar pilotowy, a następnie jego wyniki poddać analizie. Pozwala to na dodatkowe sprawdzenie instrumentu pomiarowego i wprowadzenie ewentualnych zmian.

Zaplanowanie badania i określenie jego kosztów

Plan badań określa przede wszystkim czas i koszty badania.

Plan badań dzieli proces badań na kolejne czynności, przyporządkowując każdej z nich czas jej trwania. Określa się ich wzajemne zależności, z czego wynika kolejność tych czynności. Na tej podstawie oblicza się szacunkowy czas ich trwania oraz termin najwcześniejszego rozpoczęcia i zakończenia każdej czynności.

Otrzymane dane służą do obliczenia całkowitego zapasu czasu dla każdej czynności. Niektóre z nich nie mają wcale zapasu czasowego: tworzą one ścieżkę krytyczną.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
BadaniaMarketKaczmarczyk 2 RozdziałMetody redukcji i analizy danych Dane uzyskane z pomiarów, główn
wl str. 15 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Badania okresowe Prowadzone są regularnie (co tydzie
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 1 2. PROJEKTOWANIE BADAŃ MARKETINGOWYCH Jak sformu
w2 str. 10 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Po zdefiniowaniu problemu należy przystąpić do budow
w2 str. 11 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Wstępne zaprojektowanie procesu doboru próby Próba
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 12 2 Określenie jednostki próby Ustalenie podstawowej
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 13 Zbieranie danych zewnętrznych Wyszukiwanie,
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 14 Instrumenty naturalne (zmysły) Wzrok,
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 16 Rozważmy następujący plan badań: >
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 2 U^skanie opinii innych ludzi Wskazane jest zasięgnięc
w2 str. 3 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Finansowe znaczenie problemu Już w fazie planowania b
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 4 Produkty (usługi) ♦    Czy jakość
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 5 Podstawy źródłowe badań Źródła danych można podzielić
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 6 W krajach wysoko rozwiniętych większość danych dotycz
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 7 Badania produktu -    badania rozwoj
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 8 Procedura projektowania badań marketingowych Podstawo
w2 str. 9 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Transformacja problemu decyzyjnego na problem badawcz
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU wl str. 11. BADANIA MARKETINGOWE A PODEJMOWANIE DECYZJI Przesła

więcej podobnych podstron