3236691992

3236691992



w2 str. 3


BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU

Finansowe znaczenie problemu

Już w fazie planowania badania trzeba określić, ile możemy przeznaczyć na nie czasu i pieniędzy. A więc:

-> jakie są prawdopodobne krótko- i długoterminowe koszty podjęcia błędnej decyzji? Nowy wyrób może okazać się „kukułczym jajem” mimo naszych najlepszych chęci, ale może koszt badań jest porównywalny z kosztem błędnej decyzji?

->jakie są prawdopodobne krótko- i długoterminowe zyski wynikające z podjęcia trafnej decyzji? Odpowiedź też będzie prowadzić do ograniczenia kosztu badań. Jaki procent ewentualnego przyszłego zysku możemy poświęcić na to, aby w wyniku badań uzyskać pewność, że wyrób „pójdzie”?

O co pytać i w jakim celu?

O co pytać?

Rynek

♦    Jaka jest wielkość rynku (wartościowo w złotych i ilościowo w sztukach, tonach, metrach,... ?

♦    Jakie są trendy na rynku i jakie zewnętrzne czynniki nań wpływają?

♦    Jaką strukturę ma rynek:

-    w przekroju branżowym,

-    w przekroju geograficznym,

-    w przekroju grup konsumentów?

♦    Jaki jest udział firmy w rynku (w procentach) i kim są konkurenci?

♦    Jakie są najbardziej obiecujące rynki zagraniczne i iakie są ich ceny?

Klient

(konsument,

nabywca)

♦    Kto kupuje nasze produkty (usługi):

-    konsumenci indywidualni (płeć, wiek, grupa dochodowa itp.),

-    konsumenci zbiorowi (przemysłowi - wielkość, branża itp.)?

♦    Gdzie są ulokowani (gdzie mieszkają)?

♦    Ile i jak często kupują?

♦    Jakie potrzeby zaspakaja nasz produkt (usługa)?

♦    Jaki jest stosunek nabywców do naszej firmy oraz produktów (usług)?



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
w2 str. 10 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Po zdefiniowaniu problemu należy przystąpić do budow
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 1 2. PROJEKTOWANIE BADAŃ MARKETINGOWYCH Jak sformu
w2 str. 11 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Wstępne zaprojektowanie procesu doboru próby Próba
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 12 2 Określenie jednostki próby Ustalenie podstawowej
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 13 Zbieranie danych zewnętrznych Wyszukiwanie,
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 14 Instrumenty naturalne (zmysły) Wzrok,
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 15 Wybór metod redukcji i analizy danych Dane uzyskane
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 16 Rozważmy następujący plan badań: >
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 2 U^skanie opinii innych ludzi Wskazane jest zasięgnięc
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 4 Produkty (usługi) ♦    Czy jakość
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 5 Podstawy źródłowe badań Źródła danych można podzielić
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 6 W krajach wysoko rozwiniętych większość danych dotycz
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 7 Badania produktu -    badania rozwoj
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 8 Procedura projektowania badań marketingowych Podstawo
w2 str. 9 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Transformacja problemu decyzyjnego na problem badawcz
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU wl str. 11. BADANIA MARKETINGOWE A PODEJMOWANIE DECYZJI Przesła
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU    wl str. 10 Etyka związana z prowadzonymi
wl str. 11 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Ochrona klientów (zleceniodawców) Za nieetyczne uważ
wl str. 12 BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU Ranking oceny źródeł i metod zbierania danych ze wzg

więcej podobnych podstron