3833473426

3833473426



Wstęp

Publikacja, którą oddajemy w ręce Czytelników, podsumowuje kolejną, szóstą edycję Olimpiady Przedsiębiorczości - zawody przeprowadzone w roku szkolnym 2010/2011 - i prezentuje zarys organizacji nadchodzącej siódmej edycji.

Opracowanie koncentruje się przede wszystkim na zagadnieniach merytorycznych związanych z programem zawodów. Objaśnia problematykę, której dotyczą pytania w testach rozwiązywanych przez zawodników podczas eliminacji wszystkich szczebli, zawiera analizę studiów przypadków stanowiących podstawę prac grupowych w eliminacjach okręgowych oraz tematów prezentacji publicznych realizowanych w finale, przedstawia także zbiór zasad konstruowania prezentacji i przygotowywania się do wystąpień publicznych. Oprócz tego w książce znaleźć można wiele informacji o charakterze organizacyjnym.

Mamy nadzieję, że nasza publikacja będzie dla uczniów podręczną pomocą, umożliwiającą usystematyzowanie wiedzy, a nauczycielom przedsiębiorczości ułatwi efektywne i skuteczne przygotowywanie podopiecznych do VII edycji Olimpiady.

Zrealizowany przed kilkoma laty pomysł wprowadzenia do szkół nowego przedmiotu -przedsiębiorczości - spotkał się z życzliwym przyjęciem, zarówno ze strony nauczycieli, rodziców i uczniów, jak też przedsiębiorców, instytucji samorządowych oraz organizacji pozarządowych. Przez długi czas problematyka funkcjonowania w gospodarce rynkowej była w polskim systemie kształcenia pomijana, jednak od momentu, gdy rozpoczęła się transformacja gospodarcza, wielokrotnie zwracano uwagę, że jest to luka w edukacji młodzieży, którą jak najszybciej należy wypełnić. Dziś znaczenie przedsiębiorczości jako obowiązkowego przedmiotu szkolnego nie budzi już niczyich wątpliwości, oczywiste jednak jest również to, że nadal niezwykle potrzebne są przedsięwzięcia edukacyjne służące poszerzaniu wiedzy ekonomicznej młodych ludzi i rozbudzaniu wśród nich zainteresowania sprawami gospodarczymi. Takim przedsięwzięciem ma być właśnie Olimpiada Przedsiębiorczości - ogólnopolski konkurs realizowany na zasadach olimpiady przedmiotowej. Jako jego organizatorzy wierzymy, iż przygotowując kolejne edycje, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom nie tylko uczniów i ich nauczycieli, ale także wielu środowisk pozaszkolnych.

Z Olimpiadą Przedsiębiorczości wiąże się szereg celów - ma ona kształtować postawy i popularyzować zachowania przedsiębiorcze wśród uczniów, budować pozytywne nastawienie do działalności biznesowej, służyć wypracowaniu wzorca dydaktycznego, który umożliwiłby nauczycielom rozwijanie zainteresowań ekonomicznych u młodzieży uzdolnionej, a także zachęcić licealistów do studiowania na uczelniach ekonomicznych.

5



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
5 (1546) WSTĘP Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelników, zwłaszcza zaś studentów Wydziału Ekono
Witold Mikułowski, Agnieszka JezierskaWstęp Książka, którą oddajemy w ręce czytelników zawiera
Narodowe Centrum Nauki Książka, którą oddajemy w ręce czytelników, jest kompleksowym opracowaniem
Wstęp Oddajemy w ręce Czytelników podręcznik przekazujący podstawową wiedzę z zakresu organizacji
Wstęp Oddajemy w ręce Czytelnika kompendium wiedzy dotyczące narzędzi komputerowych stosowanych w ro
Wstęp Oddajemy w ręce Czytelników podręcznik przekazujący podstawową wiedzę z zakresu organizacji
Wstęp Oddajemy w ręce Czytelników podręcznik przekazujący podstawową wiedzę z zakresu organizacji
WSTĘP Po ponad sześciu latach pracy oddaję w ręce Czytelników pierwszą w historii monografię opisują
PRZEDMOWA DO WYDANIA POLSKIEGO Nurtem przewodnim książki, którą oddajemy w ręce polskiego czytelnika
Wstęp Oddajemy w ręce Czytelników podręcznik przekazujący podstawową wiedzę z zakresu organizacji
DYSKURSY MŁODYCH ANDRACOGÓW 15 ZIELONA GÓRA 2014WSTĘP Oddajemy w ręce Czytelników piętnasty tom
Przedmowa Skrypt, który oddajemy w ręce Czytelnika, traktuje o algebrze. Inspirującego przykładu
Małgorzata Duczkowska-PiaseckaWSTĘP Oddajemy Czytelnikom publikację, która pokazuje, czym jest Unia
wstęp Drodzy Czytelnicy! Fo siedmioletniej przerwie oddajemy do Waszych rąk kolejny, piąty już numer
wstep 003 Która z tez oddaje stanowisko Freuda? a) Nieświadome staje się świadome bez wysiłku z nasz

więcej podobnych podstron